Licht en voorjaar

Gestart door DeWitte, 27 februari, 2010, 14:31:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

@Nippon

Citaat van: SuzukiLimburg op 28 februari, 2010, 14:11:37
Gisteren even een blokje om geweest met de motor. Ik heb 3 weken geleden nieuwe 6-zuiger klauwen van een Hayabusa gemonteerd, dus dat de remmen in orde waren wist ik wel.
Voor de rest heb ik hem niet specifiek nagekeken. Het licht heb ik altijd branden, maar het is niet zo dat ik dat iedere keer controleer voor dat ik ga rijden zoals Ron dat doet. Ook zonder licht kun je prima rijden met een motor.
Overigens horen de mensen mij komen voordat ze mij zien. Ondanks dat sommigen dit misschien asociaal vinden, draagt het echt wel bij aan mijn veiligheid.

Dus allemaal: Licht aan en dB-killers eruit  :mrgreen:

dat is de grootste kwatsch wat 't geeft  :?
moeders met een kinderwagen op de stoep zullen wel opkijken  :roll:
maar als jij daar op vertrouwd dat men je hoort dan zul je nog raar opkijken  :-X

ik iemand met dezelfde opvatting  :roll: mooi dat meneer werd geschept door een dove koekblikker
en ja hij is rechts een halve meter korter dat is inclusief met een omkeerplastiek  :?

SuzukiLimburg

Citaat van: BoxerQ op 28 februari, 2010, 14:27:26
dat is de grootste kwatsch wat 't geeft  :?
moeders met een kinderwagen op de stoep zullen wel opkijken  :roll:
maar als jij daar op vertrouwd dat men je hoort dan zul je nog raar opkijken  :-X

ik iemand met dezelfde opvatting  :roll: mooi dat meneer werd geschept door een dove koekblikker
en ja hij is rechts een halve meter korter dat is inclusief met een omkeerplastiek  :?


Hier kan ik dan weer niks mee. Als je zo moet redeneren dan kun je beter thuis op de bank blijven zitten.
Er zijn genoeg blind, stom, dove mensen op de weg en die zullen er ook altijd blijven. Je kunt altijd iemand tegenkomen die nergens naar kijkt en je zo van de sokken rijdt. Voorbeelden genoeg hiervan.

Want ondanks dat die dove koekblikker die kennis van jou niet heeft horen komen met zijn lawaaihok heeft hij hem dus blijkbaar ook niet gezien. Dus had bij deze koekblikbestuurder waarschijnlijk helemaal niets geholpen.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

Verplichte continu verlichting op motoren bepleit 

De Safer Roads Foundation pleit voor verplichtende Europese regelgeving rondom zogenaamde AHO (Automatic Headlights On) voor motorfietsen en scooters. In een groot aantal Europese landen is het weliswaar verplicht verlichting te voeren op een motorfiets maar het automatisch laten inschakelen van die verlichting is niet wettelijk geregeld. De Safer Roads Foundation doet haar oproep op een moment dat voor autos wel de "Daytime Running Lights" verplicht gaan worden. Dit betekent dus dat vanaf 2011 alle nieuwe auto's van dagverlichting voorzien zijn, waardoor motorrijders zonder verlichting nog minder zullen opvallen. De oproep richt zich vooral op de producten uit lage-lonen landen, vooral op de goedkope motoren en scooters ontbreekt de automatisch inschakelende verlichting nogal eens, op (bijna) alle motoren vanuit de traditionele motorindustrie is AHO al aanwezig.

Bron ACEM

http://www.youtube.com/watch?v=Vb2VW2pkKPg
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away