Belgische motorrijders prosteren tegen slechte wegen

Gestart door DeWitte, 23 maart, 2010, 20:58:09

Vorige topic - Volgende topic

DeWitte

CiteerOngeveer duizend motorrijders hebben in Brussel geprotesteerd tegen de slechte staat van het wegen in Brussel en Wallonië. De 'motards' verzamelden 's middags en reden in slakkengang door de Belgische hoofdstad. "Motorrijders en automobilisten betalen belasting om te rijden op kwalitatief slechte wegen", aldus organisator Michel Matheys. "Daarnaast willen we dat motards worden erkend als zwakke weggebruikers." De demonstranten komen uit alle hoeken van Wallonië en Brussel. Ook enkele Franse motorrijders hebben zich bij het initiatief aangesloten. Het was de bedoeling dat de motorfietsen in drie groepen vertrokken, maar uiteindelijk gingen ze gezamenlijk van start. De manifestatie werd begeleid door de politie en verliep rustig.

Bron: hln.be

wat slechte wegen?  :shock: allemaal aan de all-road  :mrgreen: :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Smells like rubber

Gerard

Idd. Kwam gisteren nog een "leuk stukje" weg tegen op de A73 bij Venlo. Tussen twee rijstroken allemaal asfalt weg over een lengte van zo'n 15 meter (gleuf van een cm of 5). Fijn als je daar met je motor van rijstrook verwisselt.

d'r Blieje

Citaat van: Gerard op 23 maart, 2010, 21:57:33
Idd. Kwam gisteren nog een "leuk stukje" weg tegen op de A73 bij Venlo. Tussen twee rijstroken allemaal asfalt weg over een lengte van zo'n 15 meter (gleuf van een cm of 5). Fijn als je daar met je motor van rijstrook verwisselt.

Blijf dan ook links rijden... ;)
Blieve lache...8)

Steefke™

Citaat van: d'r Blieje op 24 maart, 2010, 11:17:45
Citaat van: Gerard op 23 maart, 2010, 21:57:33

Blijf dan ook links rijden... ;)

Of op het achterwiel, dan kun je er niet met je voorwiel in terecht komen. :mrgreen:
Smells like rubber

SuzukiLimburg

Ik moet zeggen dat het afhangt van waar je komt in België. De snelweg moet je met de motor sowieso van af blijven, want die bestaat grotendeels uit betonnen platen. Niet echt prettig.

Maar in de Ardennen waar ik zelf graag kom zijn de wegen echt niet slechter als in Nederland. Omdat iedereen denkt dat de wegen er klote zijn blijft het er wel lekker rustig.  :yes6rs:

Als je echter in Vaals bij het drielandenpunt naar België inrijdt en dan door het bos naar beneden, dan heb je dus echt een terreinmotor nodig, want er liggen her en der wat stukken asfalt op de onverharde weg  :evil:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

Citaat van: SuzukiLimburg op 24 maart, 2010, 13:45:42
door het bos naar beneden, dan heb je dus echt een terreinmotor nodig

beetje all-road wordt er niet warm of koud van  ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Vanmiddag nog een rondje germania en belgica gedaan, op sommige wegen is een all-road wel een voordeel, vooral in Belgie kwam een een stuk weg tegen dat normaal 90 is, nu stond er een bord 40, dat was voor de koekblikken al bijna te hard, er reed een Smartje (die ik inhaalde) en even later zag 'k hem niet meer in mijn spiegel, hij was even verdwenen in een van wat grotere gaten  :D .Ik ben er met 80 overheen gegaan en dat was een makkie :yes6rs:
Doe mij maar de N281, dat is pas een mooi glad biljartlaken :mrgreen: :mrgreen:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

SuzukiLimburg

Citaat van: Dwars® op 24 maart, 2010, 18:14:46
door het bos naar beneden, dan heb je dus echt een terreinmotor nodig

beetje all-road wordt er niet warm of koud van  ;)

Klopt, maar daar wil je dan weer niet op gezien worden  :nana9oi:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

QuattroFrits

Citaat van: Dwars® op 25 maart, 2010, 08:30:32
verstand komt met de jaren :mrgreen:

Daar wacht ik dan nog wel even op.  :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joepie1958

Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Mixfighter

Maar in de Ardennen waar ik zelf graag kom zijn de wegen echt niet slechter als in Nederland. Omdat iedereen denkt dat de wegen er klote zijn blijft het er wel lekker rustig.  :yes6rs:

En dat is dus echt zo,, ff door Luik,,, Richting Spa,, aflag 41 of 42 eraf.. dan zo richting
Coo, Stavelot, Spa,, Malmedy  :yes6rs: :mrgreen: :worship-cool:

Blijf er maar lekker weg :-X
Ver kaomen misjien get laater, Mer ver kaomen altied

DeWitte

ouw wat, vroegah maalden we er niet om, je weet wel in die tijd waren de bierkratten nog van hout, toen moesten we doorzuipen om de kachel ermee te kunnen stoken.

toen was alles beter, vooral het lef :mrgreen:

@Nippon

Citaat van: Dwars® op 27 maart, 2010, 07:02:14
ouw wat, vroegah maalden we er niet om, je weet wel in die tijd waren de bierkratten nog van hout, toen moesten we doorzuipen om de kachel ermee te kunnen stoken.

toen was alles beter, vooral het lef :mrgreen:

je bedoeld in de tijd dat Michael Jackson nog zwart was  :mrgreen: