Kinderen of niet ?

Gestart door DeWitte, 26 april, 2010, 07:26:34

Vorige topic - Volgende topic

Mixfighter

Citaat van: BoxerQ op 27 april, 2010, 18:09:09
Citaat van: Dwars® op 26 april, 2010, 19:55:27
Citaat van: BoxerQ op 26 april, 2010, 16:29:35
Citaat van: Dwars® op 26 april, 2010, 08:56:25
zo bedoel ik het niet> je beledigd niemand met je mening. echt niet. Daar sta je voor> en ga je voor hoop ik. alhoewel ik denk dat naarmate je ouder wordt (had ik je ook al eens gemeld geloof ik in diezelfde kroeg) wellicht jouw of haar biologische klok vanzelf begint te tikken. Is nl niet rationeel te beredeneren, puur natuur. :yes6rs: wij zijn op aarde met het enige doel om ons voort te planten en daarmee ons soort in stand te houden. Helaas daardoor worden er in straatarme landen ook (te) veel kids geboren.

Werkt wel verhelderend hoe je erover denkt/schrijft naar anderen toe, vandaar mijn "trigger"  ;)

:shock:

meen je dat nou  :-X

ik denk daar toch heel anders over  :roll:

deel het met ons?

we hebben nog nooit een succes verhaal gezien   :roll:

Wat bedoel je precies met een succes verhaal ?

Wij hebben gewoon lekker 2 kinderen.
2 kinderen waar ik een moord voor zou plegen.
2 kinderen die ik nooit meer zou willen missen.
2 kinderen die mijn leven totaal verandert hebben.
2 kinderen die mij hopenlijk ooit weer kleinkinderen geven...

Wat zijn kinderen toch heerlijk, zonder te zeuren over geld of lastig of carriere  :-X

Just my 2 cents he ;)
Ver kaomen misjien get laater, Mer ver kaomen altied

DeWitte

ben met boxerQ eens dat sommigen onder ons zich eigenlijk niet mogen voortplanten (te lelijk, te stom of familie van elkaar) maar voor de rest heel leuk en ondanks dat ik er maar 1 heb, zeker een aanwinst (die ook deze aarde extra mooi maakt) die ik ook niet kan/wil/zal missen. Al kost ze me het leven en ga ik falliet. Nu heb ik mazzel en lijkt ze op haar moeder :mrgreen: (behalve dat grote bakkes en hart :yes6rs:)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: BoxerQ op 27 april, 2010, 18:09:09
Vroeger kreeg je kinderen, tegenwoordig neemt men ze
om ze vervolgens 4/5 dagen per week weg te brengen :roll:

nu zullen jullie denken waar haalt hij die wijsheid vandaan  :mrgreen:
wel m'n vrouw zit al 20 jaar in dat wereldje en ik maak langs de lijn wel 't een en ander mee
we hebben nog nooit een succes verhaal gezien   :roll:

en maar blieve lache  :-X

Ik zie dat ook bijna dagelijks...bij mij tegenover is zo'n opvangtehuis voor kinderen (kinderdagverblijf) waar pa het kind om 7 uur smorgens komt brengen en savonds om 1800uur weer komt halen...nog geen twee minuten samen en hij zegt al" loop niet zo te zeuren.."

Ook vanuit mijn werk kom ik bijna dagelijks bij KDV waarbij je toch wel opvalt welke kids er vaak zijn...tja...die carriere. Dan petje af voor yvo en partner..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

Citaat van: Mixfighter op 27 april, 2010, 18:13:55
[
Wat zijn kinderen toch heerlijk, zonder te zeuren over geld of lastig of carriere  :-X

:stupid: nu wel nog iig , mijn oudste gaat over 2 weken voor de eerste keer naar  school.
Baal nu al.. De corruptie gaat beginnen  :cry:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Motzippaldy

Wat zijn kinderen toch heerlijk, zonder te zeuren over geld of lastig of carriere  :-X

Just my 2 cents he ;)

:stupid:
en niet te vergeten ik was ook en ben nog steeds een kind  :cool:
Proud on the South  

Mixfighter

Citaat van: Motzippaldy op 27 april, 2010, 19:35:09

Wat zijn kinderen toch heerlijk, zonder te zeuren over geld of lastig of carriere  :-X

Just my 2 cents he ;)

en niet te vergeten ik was ook en ben nog steeds een kind  :cool:
:worship-cool:  :yes6rs:  :mrgreen:

Motz My Man

Mixfighter

Citaat van: karz op 27 april, 2010, 19:30:42
[

:stupid: nu wel nog iig , mijn oudste gaat over 2 weken voor de eerste keer naar  school.
Baal nu al.. De corruptie gaat beginnen  :cry:
!1ste X school is ook geweldig,,,  komt allemaal goed ;)

Gassie

leuke discussie hier zit lekker mee te lezen

wij hebben ook bewust gekozen voor geen kinderen.
we delen niet alle dingen die yvil zegt maar kan me daar wel in vinden.

en het is eigenlijk ook logisch dat je hier niet gaat verkondigen dat je inderdaad kinderen hebt gekregen en dat je er naderhand wel spijt van had en het niet is wat je dacht......

het is simpel als je kiest voor kinderen weet je waar je aan begint en dat neem je op de koop toe daarvoor krijg je er iets voor in de plaats terug
wij kiezen niet voor kinderen hebben dus ook de verplichtingen niet en krijgen misschien iets anders er voor terug..

heb trouwens een hekel aan mensen die tegen me gaan zeggen dat ik niet weet wat ik mis als ik geen kinderen heb
klopt dat weet ik ook niet en hoef ik ook niet te weten zeg ik dan meestal
laatst zei iemand tegen me dat ie me dan een egoist vond...als ik geen kinderen zou krijgen (zelf was ie gescheiden en had steeds de grootste heibel als ie de kinderen ging halen en brengen )
KTM SMT 2011

De Sjeng

Zal ik ook maar eens een duit in het zakje doen.

Voorheen(pre kids) was een van mijn regelmatig verwoorde zinnen; "ik begin pas aan kinderen als er een aan en uit knopje opzit" en stoorde mij altijd mateloos aan andermans kinderen, en moest er niet aan denken ze zelf te hebben. Maar dan komt het moment, dat je denkt "Misschien is het toch niet z'n gek idee!"
Nu 2 kids later kan ik melden dat idd mijn leven is veranderd echter in positieve zin. Ja! kinderen kosten geld, en ja! je kunt niet meer gaan, en staan waar je wil. En ja! soms wil je ze achter het behang in plakken. Maaar!! dit staat lang niet in verhouding met het plezier dat je aan ze beleeft, en liefde die je ontvangt(ja,ja ik ben soft geworden) Wat ik wil zeggen ieder zijn ding, maar ik heb er absoluut geen spijt van. Maaar!!! een belangrijk gegeven is; dat je ook jezelf niet vergeten moet. Niet alles draait om de kids. Ik blijf gewoon mijn dingen doen, alleen nu op andere momenten, en niet meer in die intensiteit.
God Forgives, I Don't

d'r Blieje

Ik vind 't een leuke discussie worden!

Wat ik 't belangrijkst vind is dat je ieders mening respecteerd...

Tegen mensen die maar blijven roepen: Je weet niet wat je mist! pareer ik meestal met: Dat klopt, maar ik weet wel wat JIJ mist!

Verder zijn er die vinden dat ze je mogen discrimineren omdat je geen kinderen hebt: Je moet je vakantie aanpassen aan collega's die wel kinderen hebben.
Ik vind dat je met kinderen kunt kiezen uit 6 a 7 weken. Mijn vrouw werkt dus ik kan kiezen uit 3 weken (haar vakantie). Wat gaat dan voor? Meningen?

Blieve lache...8)

Yvil

Citaat van: SuzukiLimburg op 26 april, 2010, 10:09:29
Kinderen zijn je voor alles dankbaar, kijken tegen je op, houden je jong, zorgen ervoor dat je niet te serieus wordt enz.

Dit bedoel ik dus echt niet lullig, en ik wil ook geen kinderen met dieren vergelijken (al zie ik enkele overéénkomsten  :-X)

maar dit krijg ik ook allemaal van onze hond   :mrgreen: :schater:

;)

Citaat van: d'r Blieje op 28 april, 2010, 08:53:19
Ik vind 't een leuke discussie worden!

Wat ik 't belangrijkst vind is dat je ieders mening respecteerd...

Citaat van: d'r Blieje op 28 april, 2010, 08:53:19
Ik vind dat je met kinderen kunt kiezen uit 6 a 7 weken. Mijn vrouw werkt dus ik kan kiezen uit 3 weken (haar vakantie). Wat gaat dan voor? Meningen?

In overleg, iedeen is toch gelijk? Kinderen of niet. En als jij maar uit drie weken kunt kiezen en andere kunnen uit 6 of 7 kiezen, dan
kan de persoon met meer keuze een beetje schuiven, toch?

Kan me trouwens iemand vertellen waarom er mensen zijn die andere mensen zonder kinderen egoïstisch noemen???
Ik bedoel niemand hier, maar dat heb ik vaker gehoord in deze discussie...

DeWitte

ik zal kinderloze paren nooit als egoisten neerzetten, in sommige gevallen is het zelfs verstandiger zich niet voor te planten (aanwezigen uitgesloten uiteraard :mrgreen:)

wbt vakanties, ja kinderloze paren mogen zich wat mij betreft gerust aanpassen aan mensen met schoolgaande kinderen. Die 1e-en hebben (in het algemeen wa) meer/grotere keuze's en ik ben dan egoist/eerlijk genoeg om mijn belang voorop te stellen. Doet toch iedereen.....

ow ja> een vriend van me zei laatst, vroeger waren mijn kinderen om op te vreten> nu denk ik vaker had ik het maar gedaan toen :lol: daarmee wil ik zeggen dat het idd (zijn kids dan wa) vervelende rotkoters zijn :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

Citaat van: Dwars® op 28 april, 2010, 09:18:33
ik zal kinderloze paren nooit als egoisten neerzetten, in sommige gevallen is het zelfs verstandiger zich niet voor te planten (aanwezigen uitgesloten uiteraard :mrgreen:)

wbt vakanties, ja kinderloze paren mogen zich wat mij betreft gerust aanpassen aan mensen met schoolgaande kinderen. Die 1e-en hebben (in het algemeen wa) meer/grotere keuze's en ik ben dan egoist/eerlijk genoeg om mijn belang voorop te stellen. Doet toch iedereen.....

I heb ook jaren moeten schuiven qua vakantie's, en niet meer dan normaal dat ik dit ook mag verwachten(met enige flexilibiliteit mijner/onzer zijds) Wij moeten immers met 4 mensen rekenschap houden qua vakanties, opvang(waar we ook weer moeten rekenen met hun vakantie)verjaardagen(1e lijns) communnie's, diploma uitreikingen, activiteiten/hobby's, Het weer(bouwvak grootste kans op goed weer, zit maar eens 3 weken met je kids op een camping, in de regen) en ga zo maar door.
God Forgives, I Don't

Timeeh

Ik vind het ook een leuke discussie om mee te lezen.  :lol:

Wij doen alleen nog ff oefenen en zien het over een paar jaar wel ofzo!  :mrgreen:

B-Witch

Inderdaad, ook mijn kinderen zijn duur, zijn soms lastig, en ik moet constant rekening met ze houden, moet in de duurste periodes met ze op vakantie....
Maar ze zijn wel het allerbelangrijkste in mijn leven, dus ik heb het er heel graag voor over.
Nu ik ze om het weekend naar hun vader zie gaan, moet ik zeggen: ik heb nu best of both worlds.
ene weekend fijn met de kids, ander weekend mijn vrijheid om te doen en laten wat ik wil.
Ik vind het een voorrecht om voor mijn kinderen te mogen zorgen.
Ik kan er ook niet goed tegen als ik stellen hoor praten: achter een aantal jaar NEMEN we kinderen.
GVD het zijn kinderen waar je het over hebt, geen hond die je neemt als het past in je schema.
Kinderen zijn je gegeven, die heb je een jaar of 20 (of langer) te leen, en jij bent verantwoordelijk voor wat voor volwassenen het worden.

mijn mening  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.