Hoofdmenu

Acculadertest

Gestart door BMWhub, 26 oktober, 2010, 12:21:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BMWhub

Voor die gene die nog een acculader zoeken hier een overzicht met de species, kun er zelf een uitzoeken.

http://promotorimages.com/m/magstream/promotor/googlemaps/2010/blog/accutest.pdf


Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Timeeh

Mijn Optimate is.... Goed!  :lol: Gelukkig maar! haha

HD4ever

Gebruik zelf de 'Oxford Oximiser' voor de zware accu in mijn tourbuffel. Erg goedkoop voor een volautomatische lader en werkt erg goed. Hij hangt hier al meerdere jaren vanaf November tot Maart aan de muur. :worship-cool:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

brommert hiero aan de optimate 3, een oudje maar werkt prima.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

ik heb een "billig" ladertje thuis voor het geval dat...De verwarming in de graasj gaat aan als het vriest  :yes6rs: dus eigenlijk niet echt nodig.
Mocht het wel nodig zijn dan hang ik dat goedkope ding eraan met een tijdklok die om het half uur aan of uit schakelt en overdag al helemaal uitschakelt..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

BMWhub

Ron

Het gaat er eigenlijk om dat je accu vol blijft, want als een accu leeg is gaat de "slijtage" erg snel.
D.w.z. er vormen zich zoutkristallen op het opervlak van de loodplaten waardoor de capaciteit van de accu achteruit gaat als een accu gedeeltelijk ontladen is.
Tevens moet men er rekening mee houden dat een gelaccu of een onderhouds vrije accu een iets hogere laadspanning nodig hebben dan de iets oudere loodaccu's, waar men nog eens gedestileerd water bij moet vullen. Dus een oude acculader voor het oudere type loodaccu's kun je niet gebruiken bij de gelaccu of een onderhouds vrije accu.
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Mounty

Uiteraard moet de accu vol blijven...zoals ik al zei: indien nodig hang ik m ff aan de lader.. Voor de rest blijft ie wel vol. De vorige motor heeft nooit problemen gehad met de accu....en nooit aan een lader gehangen, Na de winter starte hij meteen zonder merkbaar verlies..en dat met een accu van 16 jaar oud...
Bij deze motor..een keer de accu helemaal leeg getrokken door het licht aan te laten en op contact laten staan..gevolg een cel kapot. Met de lader ff laden en druppelladen en ik kon weer rijden...moest m geen nacht laten staan zonder lader. Uiteindelijk nieuwe accu erin en die blijft ook goed vol. Uiteraard controleer ik dat bijna twee wekelijks als ik m niet gebruikt heb..mocht de accu verlies hebben dan hang ik m wel weer aan de lader. Ow ja, ik koppel wel altijd de accu los van de motor als ik ga laden of druppelladen....sommige spanningsregelaars hebben niet graag een lader aangesloten..

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

BMWhub

Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Gerard

Test is niet helemaal volledig. Er wordt aangegeven dat de laders niet werken voor canbus-systeem en dat BMW daarom een speciale lader heeft (laatste is wel juist). Echter er is een andere variant van de Optimate 4: Dual Program. Die kan ook worden gebruikt bij motoren met canbus-systeem (ook BMW):

Meer info:
http://www.tecmate-int.com/optimate4dual_detail.php

En die is een stuk goedkoper dan de BMW-lader (scheelt je bijna de helft tov een acculader van BMW):
http://www.motorcorner.nl/catalog/toebehoren-optimate-4-dual-program-acculader-druppellader-12v-can-bus-p-29592.html