Sex and drugs and rock & roll

Gestart door DeWitte, 12 november, 2005, 09:32:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

De regels voor alcohol en drugs volgens Verkeershandhaving.nl :? Doe er je voordeel mee 8)  Trouwens iemand ervaring, niet om hier afgezeikt te worden, met alcohol of geestverruimende middelen op de brommert?? vertel dan over je ervaring.

CiteerFeit: het drinken van 3 glazen alcohol verhoogt het ongevalsrisico met 100%


Bij circa 15% van alle verkeersongevallen is er drank in het spel. Dat betekent dat er ieder jaar door alcohol 150 tot 200 doden vallen en er 3000 tot 4000 mensen in het ziekenhuis belanden na een verkeersongeval.

Daarom controleert de politie in samenwerking met het Openbaar Ministerie nadrukkelijk op alcohol in het verkeer. In de wet is bepaald dat het verboden is om een voertuig (òòk een fiets of brommer) te besturen onder invloed van een stof waarvan redelijkerwijs verwacht kan worden dat het gebruik ervan de rijvaardigheid kan verminderen. Dit kan zowel alcohol, drugs en bepaalde medicijnen zijn. Onder invloed rijden is een misdrijf. De sancties variëren van een rijverbod en hoge geldboetes tot een gevangenisstraf en ontzegging van de rijbevoegdheid.

Alcohol
Het is verboden om een voertuig te besturen als het alcoholgehalte in het bloed meer dan 0,5‰ bedraagt (ca. 2 glazen), maar het is uiteraard het beste om nuchter achter het stuur te zitten. Wie wordt aangehouden voor een alcoholcontrole, is verplicht om daaraan mee te werken. Wie weigert, mag meteen zijn rijbewijs inleveren. De straffen voor rijden onder invloed variëren van een geldboete van tenminste € 220,- tot enkele jaren gevangenisstraf. Ook kan een rijverbod opgelegd worden en kan de rechter de rijbevoegdheid ontzeggen voor max. 5 jaar (10 jaar bij recidive).

Drugs
Drugs in het verkeer is absoluut taboe. Dat geldt voor alle hard- en softdrugs, dus ook voor 'partydrugs' als XTC en amfetamine. Druggebruik is aan te tonen via een bloed- of urineproef, die de verdachte bestuurder verplicht moet onderdaan. De sancties zijn niet mals: een gevangenisstraf van drie maanden of geldboete van € 4.500,- en eventueel een ontzegging van de rijbevoegdheid voor max. 5 jaar (bij recidive: max. 10 jaar).

Medicijnen
Sommige geneesmiddelen kunnen het reactievermogen verminderen. Het gaat bijvoorbeeld om slaap- en kalmeringsmiddelen, spierverslappers en medicijnen tegen overgevoeligheid. Deze geneesmiddelen zijn te herkennen aan een gele waarschuwingssticker op de verpakking. Het kan soms wel 48 uur duren voordat deze medicijnen zijn uitgewerkt.

Ook medicijnen zònder gele sticker kunnen het reactievermogen aantasten als ze in hogere doseringen gebruikt worden of in combinatie met alcohol. Dat geldt met name voor pijnstillers. Lees daarom altijd de bijsluiter en overleg zonodig met de arts.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin

Ik heb wel eens auto gereden met een paar glaasjes alcohol op  :oops:  Ik weet het, is niet goed te keuren. Maar met de motor heb ik het nooit gedurfd. Ik ben me te bewust dat ik maar 2 wielen onder me heb en dat is me link.

DeWitte

kan me herinneren van heel lang geleden dat dat toen nogal eens vaak voorkwam :? niets om trots op te zijn maar als we bijv. vroeger om 4 uur uit de Dilli rolden deed dat bijna iedereen althans in mijn beleving :oops: (was wel een hele mooie ruige tijd :twisted: ) enne van schade en schande wordt je wijs of zoiets :banghead4rv:

Dus komop mannen (en vrouwen uiteraard) wie heeft al eens enigzins beschonken gemotoriseerd aan het verkeer deel genomen :?:  met de billen bloot hiero..............
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Rookie

Als ik ga stappen laat ik me altijd rijden of ik ga niet. Het komt een enkele keer voor dat ik zelf rij met 2 of 3 biertjes op maar nooit meer.

Ik kan het me ook niet permiteren om mijn rijbewijs kwijt te raken vanwege mijn werk.

Vroeger wel altijd bezopen op de fiets naar huis en ook vaak genoeg aangehouden omdat we geen licht hadden. Daar deden ze uiteindelijk nooit moeilijk over.

WhomBom

Ik ga wel es in Aken zaften  :D

maar de zeik is dat de laatste bus om 12 uur ofzo gaat, dus ga ik meestal met de brommer...

maar ik heb er geen problemen mee om gewoon lekker door te drinken en dan naar huis te rijden. Ok, ik rij zeker niet meer zo strak als wanneer ik nuchter ben (laatst de rotonde bij politiebureau vaals afgekort  :roll: )
maar ik denk dat ik vaker op mn gezicht ga als ik nuchter ben dan wanneer ik gedronken heb  :oops:  komt vooral omdat ik als ik nuchter ben weer net iets verder probeer te gaan  :twisted:

ik heb pas een keer n ongeukje gehad doordat ik gedronken had, en dat was omdat ik n vluchtheuvel niet helemaal had gezien en er in volle vaart op in was gereden :oops:

voor de rest wel es dat je met brommer en al omkiept tijdens n peuken-pauze of zoiets ja, maar onder t rijden gat t wel goed.


Met de motor drink ik niet (veel) als ik weet dat ik ga drinken pak ik de brommer, en als ik aangenaam verrast wordt door t bier hou ik het bij n bierke of drie ofzo voor gezien.
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

B-Witch

Ik zal nooit met alcohol op achter het stuur kruipen, of met de motor rijden.
Heb een ongeluk meegemaakt waar drank in het spel was, en dat heeft mij echt wel een lesje geleerd. het is toen een echte shit ervaring geweest, met gewonden en alles..(ik was wel niet de bestuurder, maar een pasagier). Ik heb toen de ouders van een gewond meisje moeten bellen en vertellen dat hun dochter in het ziekenhuis lag, en ben toen door de politie verhoord en naar huis gebracht (en dat is echt niet wat je wil)
Ben echt genezen van alcohol en verkeer...kan het dus echt niet waarderen als iemand met drank op achter het stuur kruipt, of met een motor rijd.
en ik vind, als je op stap gaat, zorg dan voor een bob, of pak anders gewoon een taxi :yes6rs:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Als ik ook maar een drup op heb rij ik NIET meer...ook niet bij 1 of 2 glaasjes. Dan laat ik iemand anders rijden. Op de motor zal ik ook nooit ook maar een drupje alcohol nuttigen.
:!:  :!:  :!:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Busaberke

Het komt af en toe wel eens voor dat ik een of twee pilsjes gedronken heb voordat ik rij, maar da's dan ook absoluut de grens!

In mijn jonge jaren zijn er dat wel eens meer geweest  :oops: , ook op de motor.
Ik merkte dat ik dan mijn grenzen ging verleggen, hetgeen uiteindelijk natuurlijk fout gaat.

Gelukkig is het bij enkele keren gebleven en nooit fout gegaan.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009