Hoofdmenu

Sneeuwrijden ??

Gestart door Desmo-devil, 27 november, 2005, 16:18:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zwerver

Zo'n Snowmobiel lijkt me erg leuk!
Ben alleen bang dat dat nogal lawaai maakt wanneer je ineens op een gepekeld stuk autoweg uitkomt...  :wink:
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

WhomBom

In de sneeuw rijden is echt heerlijk, maar je moet er eigenlijk noppenbanden voor hebben  :?

ik was zaterdag met mn broer "t veld" ingegaan, waar zon 5- 10 cm sneeuw lag, en op plaatsen 30-50 cm bij mekaar was gewaaid. Hij was op zn soes GS500, ik op mn KS50. Die laatste blijkt trouwens veel beter te zijn in de sneeuw (1 plaatgang van mij tegen 3 van mn broer) Maar t blijkt wel dat je met gladde banden echt veeel te weinig grip hebt, als je eenmaal stil staat krijg je het al moeilijk om door 5 cm sneeuw weer op gang te komen, en zo gauw je harder als 50 rijdt begint t voorwiel vrolijk alle kanten op te zwiepen (had de gs minder last van  :? ) Wat wel n echt voordeel is, als je valt (ik had geluk  :wink: ) en je hebt geluk val je in n pak sneeuw en is er niks aan de hand, en als je ff n peuk wil roken ofzo rij je gewoon met n kilometerke of 30 naar zo'n bijeengewaaide hoop sneeuw in en voilá, de brommer blijft staan zonder standaard! uitzetten en afstappen.....

We waren helaas vergeten n cam mee te nemen, maar als er weer sneeuw komt... :twisted:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Herr Tod

Ik ben net nog in het Vijlenerbos geweest... leuk uitzicht maar dat is ook het enige leuke. Sneeuw op de weg... verregende bladeren die bijna onzichtbaar zijn. Maar ja, ik moest toch ff kijken of mn bankje er nog stond 8)
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Zwerver

Gisteren de gs een dagje kwijt geweest voor een verlate 70k beurt, en,
bij hooooooooooooge uitzondering, als leenmotor Mokam's HP2 meegekregen.  :D  :D  :D  :D
's morgens een rondje asfalt, en ff thuis langs om hem om vriendinlief
te laten zien. Helaas zag ik toen dat de tkc achterband was voorzien van een spijker. Dus terug naar Mokam, 20 minuutjes koffie drinken en voorzien van een spijkerloze Karoo weer op pad.
Vijlenerbossen waren inderdaad glad, net over de grens was't wat beter.
De Karoo achterband icm vermogen van de HP2 is niet ideaal; glijdt vrij snel, en da's niet leuk met een leenmotor van 18K Euro's...
's middags nog wat veldwegen opgezocht en gekeken hoe de hp zich in de sneeuw/blubber gedroeg... Erg leuk! Maar ook hier was de Karoo achterband de beperking; te snel vol, en dus geen grip meer.

Paar foto'tjes volgen eed...
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

Gummi-Kuh

Reizen en rijden in de sneeuw dat kan best leuk zijn kijk maar eens naar deze gasten: http://www.polarbiker.de/
Kijken in rubriek touren bv de Fjordrally..
URL=http://imageshack.us][/URL]

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

only bikers know why dogs hang out their heads out of window

jozef

TJA op besneeuwde wegen rijden is heel heel iets anders. Elk jaar rond febr rij ik richting (750 km) beierse woud. Normaal is het op de autobaan niet zo'n probleem om te rijden maar de laatste 100 km gaan binnendoor berg op berg af deze wegen ziin vaak besneeuwd en vaak is de onderlaag ijs. De eerste 10 jaar heb ik deze weg met GL1100 afgelegd het voordeel van deze motor was dat gewicht vrij laag bij de grond lag. Maar als hij eenmaal aan het glijden was dan was er geen houden meer aan. Als alternatief voor noppenbanden hadden we touwen die we om de banden draaiden wat de grip aanzienelijk verbeterde (probeer het maar eens uit)
Maar wat zwerver al zegt hoe lichter je fiets hoe makelijker het is om je voort te bewegen. De laatste jaren rij ik ook op oma (R80 GS 1982) er heen dit gaat een stuk makelijker. Maar toch het blijft opletten en zeker je snelheid aanpassen aan de conditie van het wegdek. En in plaats van je rem bijv je koppeling gebruiken.




ee  you on the road

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Karin

Er zitten echt geweldige exemplaren en veel eigen bouw tussen de motoren. Heel leuk om te zien.

Is dat trouwens zoiets als het Elefantentreffen?

Busaberke

Citaat van: "Karin"Er zitten echt geweldige exemplaren en veel eigen bouw tussen de motoren. Heel leuk om te zien.

die U96 zijspanboot is gaaf !  :rofl:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

jozef

Ja Karin,
dit zijn foto's van het Elefanten treffen beierse woud. Wil je meer fototo's zien surf dan eens naar.http://home.hccnet.nl/jmh.penders/travel_page_jos_and_mona.htm  onder aan op de site kun je meer foto's vinden. Er is nog een Elefantentreffen deze word eind febr. georganiseerd maar daar weet zwerver meer over te vertellen
Als je er ooit heen zou willen gaan dan heb je wel een goede slaapzak nodig afgelopen jaar hadden we s'avonds -22 graden en de eerste beste kroeg ligt op 4 km afstand. :wink:

ee  you on the road

Zwerver

Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

Karin

Blijft leuk die foto's in de sneeuw.

d'r Blieje

Sneeuw rijden is ok. Je weet dat het glad is, hou je dus ook rekening mee. Rechtop door de bochten... dat begrijpen de mobilisten dan weer niet en willen je helpen om sneller vooruit te komen.  :x

Droog vriesweer is heerlijk!

Nat weer zo rond het vriespunt, is het hier nu wel of niet glad.... dat is dus niks!
Blieve lache...8)

DeWitte

Citaat van: "Zwerver"Wat HP2 fototjes...






enne? de ervaring?? is ie zo goed als ie zou moeten zijn voor die 20dzd pleuro??? denk dat ik liever 2dzd zou investeren in een ouwe XR of zo om door ut veld te raggen :?  :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Zwerver

Citaat van: "Dwars"
enne? de ervaring??

Kort gezegd, een handelbare uitvoering van een Honda Dominator,
maar dan met de best voorstelbare vering en remmen, en een constant werkende turbo.

"Nadeeltje" is dat je met de HP2 zo makkelijk hard gaat op onverharde wegen dat je erg goed moet nadenken of je ook wel in staat bent om dat te beremmen...

Enige echte nadeel dat ik kon ontdekken tijdens een dagje rijden was de zeer beperte actieradius door de combinatie van een erg kleine tank en een erg volwassen verbruik.

Citaat van: "Dwars"
is ie zo goed als ie zou moeten zijn voor die 20dzd pleuro???

Ja, ik denk het wel. Blijft bij denken, want ik ben niet in staat om het volledige potentieel van deze motor te kunnen uitproberen, laat staan beheersen.

Citaat van: "Dwars"
denk dat ik liever 2dzd zou investeren in een ouwe XR of zo om door ut veld te raggen :?  :?

Wanneer je zoals de meeste stervelingen hier niet zo ff 20k heb rondslingeren, zou ik zeker voor de xr.xl,xt,dr,nx optie gaan.

Zelf blijf ik het ontzettend jammer vinden dat je voor deze 20k een motor koopt met zo'n beperkt inzetbereik; wanneer de actieradius en bagagecapaciteit meer toe zou laten dan een ritje naar een 4sterrenhotel
in zuid-Limburg dan had het een serieuze reismotor kunnen zijn.
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow