Column 2: Vrouwen en motoren..

Gestart door Hakinnen, 05 december, 2005, 23:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Mounty

Citaat van: "Herr Tod"Toen ik 12 was.... toen had ik de 'hut' in de dennen in de fik gestoken... en geblust, toch inspirerend zo'n pa die bij de brandweer zat :lol: Mn radiografische jeep door de aarbeien gestuurd 8) Ik had ergens op internet, mede dankzij mn broer, gevonden hoe je buskruit moest maken :twisted: Ik had de drank in de kelder ontdekt... kan nog wel even door gaan. Weet je zeker dat die alleen kan blijven? :mrgreen:

jah...maar uitvreten doen ze toch....of ze nu alleen zijn of niet.
Als ze willen roken of drinken kan dat ook elders dan thuis....
Als ze fikkie willen maken kan dat ook elders...
Maar tot nu toe, wonder boven wonder, vreet ze niks uit als ze alleen thuis is/zijn...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Citaat van: "FZ_Ron"
Citaat van: "Herr Tod"Toen ik 12 was.... toen had ik de 'hut' in de dennen in de fik gestoken... en geblust, toch inspirerend zo'n pa die bij de brandweer zat :lol: Mn radiografische jeep door de aarbeien gestuurd 8) Ik had ergens op internet, mede dankzij mn broer, gevonden hoe je buskruit moest maken :twisted: Ik had de drank in de kelder ontdekt... kan nog wel even door gaan. Weet je zeker dat die alleen kan blijven? :mrgreen:

jah...maar uitvreten doen ze toch....of ze nu alleen zijn of niet.
Als ze willen roken of drinken kan dat ook elders dan thuis....
Als ze fikkie willen maken kan dat ook elders...
Maar tot nu toe, wonder boven wonder, vreet ze niks uit als ze alleen thuis is/zijn...

tsja Ron, hoop voor jou dat dat zo blijft.
Die van mij blijven ook wel eens alleen, vooral die oudste (13)
Ik moet dan wel zorgen dat we spullen die nog niet voor zijn ogen bestemd zijn goed opbergen, want voor je het weet zitten ze op de bank met een zak chips naar films te kijken waar ze toch nog wat jong voor zijn :twisted:


(bedoel dan hefitge aktiefilms voor jullie wat anders denken) :angel:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Joepie1958

Citeerhefitge aktiefilms
Zo kun je die films natuurlijk ook noemen :oops:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Mounty

Citaat van: "suzuki-girl"


(bedoel dan hefitge aktiefilms voor jullie wat anders denken) :angel:

ik dacht idd (inderdaad) meer aan natuurfilms  :oops:  kan ik wel verstoppen..maar als ze de satreciever aanzetten tja..kinderslot werkt helaas niet meer sinds ik m van andere software voorzien heb..

Ach ja..keken wij vroeger ook naar (nu niet meer !!) maar na een half uur vonden we er niks meer aan..(vonden we andere leuke bezigheden.. :lol: ) OP internet is ook genoeg te vinden..ook met een netnanny etc. (etcetera). Goed keuren doe ik het niet, maar afschermen lukt toch niet..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Citaat van: "FZ_Ron"
Citaat van: "suzuki-girl"


(bedoel dan hefitge aktiefilms voor jullie wat anders denken) :angel:

ik dacht idd (inderdaad) meer aan natuurfilms  :oops:  kan ik wel verstoppen..maar als ze de satreciever aanzetten tja..kinderslot werkt helaas niet meer sinds ik m van andere software voorzien heb..

Ach ja..keken wij vroeger ook naar (nu niet meer !!) maar na een half uur vonden we er niks meer aan..(vonden we andere leuke bezigheden.. :lol: ) OP internet is ook genoeg te vinden..ook met een netnanny etc. (etcetera). Goed keuren doe ik het niet, maar afschermen lukt toch niet..


waat eine zeiver,


Niemand heeft die natuurfilms in huis als je dat moet geloven, maar tis wel typisch dat die zoveel verkocht worden.... :shock:
En ja zal heel eerlijk zijn, zo'n exemplaar was een keer tussen de gewone films terecht gekomen, zoonlief heeft hem dus op een onbewaakt moment eens bestudeerd :oops:  :oops:  :oops:
weer eens wat anders dan een duf voorlichtingsboekje

Foutje....bedankt, maar later hartelijk om kunnen lachen, is nu nog vaak onderwerp van gesprek op feestjes ed. :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "FZ_Ron"
Citaat van: "suzuki-girl"


(bedoel dan hefitge aktiefilms voor jullie wat anders denken) :angel:

ik dacht idd (inderdaad) meer aan natuurfilms  :oops:  kan ik wel verstoppen..maar als ze de satreciever aanzetten tja..kinderslot werkt helaas niet meer sinds ik m van andere software voorzien heb..

Ach ja..keken wij vroeger ook naar (nu niet meer !!) maar na een half uur vonden we er niks meer aan..(vonden we andere leuke bezigheden.. :lol: ) OP internet is ook genoeg te vinden..ook met een netnanny etc. (etcetera). Goed keuren doe ik het niet, maar afschermen lukt toch niet..


waat eine zeiver,


Niemand heeft die natuurfilms in huis als je dat moet geloven, maar tis wel typisch dat die zoveel verkocht worden.... :shock:
En ja zal heel eerlijk zijn, zo'n exemplaar was een keer tussen de gewone films terecht gekomen, zoonlief heeft hem dus op een onbewaakt moment eens bestudeerd :oops:  :oops:  :oops:
weer eens wat anders dan een duf voorlichtingsboekje

Foutje....bedankt, maar later hartelijk om kunnen lachen, is nu nog vaak onderwerp van gesprek op feestjes ed. :?

en is ie er slechter van geworden ??? zal wel niet...dus..so what..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

maar waarom rijden er dan minder vrouwen dan mannen motor?? trekken wij mannen ons dan minder van ons gezin aan en gaan onze eigen bochtige weg ? :?

na ? zo'n egoïsten zijn wij toch niet :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: "Dwars"maar waarom rijden er dan minder vrouwen dan mannen motor?? trekken wij mannen ons dan minder van ons gezin aan en gaan onze eigen bochtige weg ? :?

na ? zo'n egoïsten zijn wij toch niet :mrgreen:

Denk dat dat nog allemaal te maken heeft met het geeikte rollenpatroon wat generaties bestaan heeft.

In vroegere jaren, laat eens zeggen toen onze grootouders een gezin begonnen te stichten, was het vanzelfsprekend dat de vrouw aan huis werkte, de kinderen verzorgde, het huishouden deed, en vaak ook nog hielp op het land. verder had een vrouw weinig, daar had ze eenvoudig weg de tijd niet voor, mss de vrouwenbond, maar dat was het wel. Terwijl de man des huizes op zondag niet veel meer deed dan het noodzakelijke (dieren verzorgen, melken ed) was de vrouw nog druk bezig met haar gezin, er moest toch een fatsoenlijke pot op tafel komen.
De heer des huizes bezocht dan het cafe in het dorp om een drupke te drinken en een kaartje te leggen.

Wat later in de tijd, was het nog steeds de man die meestal de kostwinnaar was en toen was het gewoonte dat als een vrouw trouwde, en al zeker als zij kinderen kreeg weer thuis bleef, gedaan met werken.
Weer hetzelfde stramien: kinderen, huishouden, gezin.
Als de heer des huizes dan 's avonds moe na een hele werkweek naar de kroeg oid wilde was dat normaal, want een getrouwde vrouw in de kroeg kon niet.

Zo was het ook met motorrijden, wat in eerste instantie een goedkoop vervoermiddel was, werd door de komst van steeds meer betaalbare auto's een hobby voor menig motorbezitter.
Dat de vrouw des huizes bij hoge uitzondering eens mee achterop ging werd geaccepteerd, maar het was een schande als je je als getrouwde vrouw zijnde op een motor (puur recreatief) voortbewoog, dat hoorde immers niet, je moest thuis zijn om man en evt kinderen te verzorgen.

Dit geeikte patroon is gewoon van generatie op generatie doorgegeven, en daar plukken wij nog altijd de vruchten van, kijk maar eens hoeveel (getrouwde/ samenwonende) vrouwen part time werken, en waarom of dat is.
Meestal om voor het gezin en de huishouding te zorgen.
Daarbij kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat veel vrouwen het nog allemaal eng vinden, Ik krijg vaak genoeg de opmerking: dat zou ik nou niet durven :?
En dan heb je nog een groep vrouwen die het al meer dan genoeg vinden dat ze een auto kunnen besturen, geen interesse hebben in motoren. mss maar goed ook in sommige gevallen.
veel vrouwen gaan na fiets, brommer/ scooter periode auto rijden, en vinden het welletjes, willen het geld liever uitgeven aan 250 paar schoenen met combinerende handtas.

maar alles bij elkaar optellende, vrouwen nemen nog steeds aan dat ze voor man en kind moeten zorgen, de man is nog altijd vaak de hoofd kostwinnaar en daar zullen ze goed voor moeten zorgen, en nestelen zich op deze manier in het alom bekende rollenpatroon, voegen zich daar geheel vrijwillig (mss wel zeer onbewust) in :wink:

Gelukkig dat heden ten dagen steeds meer meiden inzien hoe leuk het motorrijden is en een beetje rebelleren tegen alles wat zo vanzelfsprekend voor hun toekomst is.
:!:  :!:  :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

WhomBom

ik geloof niet zozeer erin dat er een bepaalde gewoonte, manier van doen in is gestampt bij vrouwen  :?  Het zit gewoon in de genen, een man is een man, en een vrouw is een vrouw  :idea:

Een vrouw is "gemaakt" om kinderen te krijgen, hierdoor is ze lichamelijk gezien "minder" dan een man.
Zo heeft een vrouw, om maar een voorbeeld te noemen, bredere bekkens dan een man, omdat daar kinderen door moeten kunnen. Hierdoor kan ze wel niet meer zo goed/hard lopen. en zo zijn er nog veel meer dingen, de vrouw is "ontworpen" om niet te gek te doen (zeker niet achter herten aan jagen e.d.) en goed voor haar kroost te zorgen. Als er problemen zijn; koters pakken en wegwezen, zodat de soort voort kan blijven bestaan.

De man is wel gemaakt om gekke dingen te doen, het enige dat hij bij moet dragen aan het voortbestaan van de soort duurt niet zo gek lang  :wink: daarna is hij eigenlijk niet meer zo nodig. Hij mag dus best wat meer risico lopen, en wel gaan jagen, en zijn gezin tot het bittere eind verdedigen als er iets gaande is enz. Daar heeft een man niet alleen het lichaam voor gekregen, maar ook de mentaliteit. het "gek in de kop", het adrenaline-junk gedrag.

en nu, in deze tijd, waarbij het spannendste op een gemiddelde mannen dag het van de werkplek naar de pauzeplek lopen geworden is  :shock:  zoeken we toch iets om ons weer "oerman" te voelen  :arrow:  de motor

waarom er dan ueberhaupt vrouwen motor rijden? beats me... zeker hermafrodieten  :lol:  
geintje wa dames
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

B-Witch

Citaat van: "WhomBom"ik geloof niet zozeer erin dat er een bepaalde gewoonte, manier van doen in is gestampt bij vrouwen  :?  Het zit gewoon in de genen, een man is een man, en een vrouw is een vrouw  :idea:

Een vrouw is "gemaakt" om kinderen te krijgen, hierdoor is ze lichamelijk gezien "minder" dan een man.
Zo heeft een vrouw, om maar een voorbeeld te noemen, bredere bekkens dan een man, omdat daar kinderen door moeten kunnen. Hierdoor kan ze wel niet meer zo goed/hard lopen. en zo zijn er nog veel meer dingen, de vrouw is "ontworpen" om niet te gek te doen (zeker niet achter herten aan jagen e.d.) en goed voor haar kroost te zorgen. Als er problemen zijn; koters pakken en wegwezen, zodat de soort voort kan blijven bestaan.

De man is wel gemaakt om gekke dingen te doen, het enige dat hij bij moet dragen aan het voortbestaan van de soort duurt niet zo gek lang  :wink: daarna is hij eigenlijk niet meer zo nodig. Hij mag dus best wat meer risico lopen, en wel gaan jagen, en zijn gezin tot het bittere eind verdedigen als er iets gaande is enz. Daar heeft een man niet alleen het lichaam voor gekregen, maar ook de mentaliteit. het "gek in de kop", het adrenaline-junk gedrag.

en nu, in deze tijd, waarbij het spannendste op een gemiddelde mannen dag het van de werkplek naar de pauzeplek lopen geworden is  :shock:  zoeken we toch iets om ons weer "oerman" te voelen  :arrow:  de motor

waarom er dan ueberhaupt vrouwen motor rijden? beats me... zeker hermafrodieten  :lol:  
geintje wa dames


Jij geeft dus bij uitstek het voorbeeld: Mannen maken het nageslacht, en vrouwen moeten daar dan verder maar voor zorgen :shock:
Met andere woorden, het rollenpatroon heeft jou ook in zijn greep, en waar dat nou ontstaan is, boeit niet, in de oertijd of in de middeleeuwen...
het is eenvoudigweg nooit anders geweest.
Goddank dat er nu ook mannen zijn die daar een beetje anders over denken en hun vrouw wel ondersteunen in de opvoeding van de koters :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Hakinnen

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "WhomBom"ik geloof niet zozeer erin dat er een bepaalde gewoonte, manier van doen in is gestampt bij vrouwen  :?  Het zit gewoon in de genen, een man is een man, en een vrouw is een vrouw  :idea:

Een vrouw is "gemaakt" om kinderen te krijgen, hierdoor is ze lichamelijk gezien "minder" dan een man.
Zo heeft een vrouw, om maar een voorbeeld te noemen, bredere bekkens dan een man, omdat daar kinderen door moeten kunnen. Hierdoor kan ze wel niet meer zo goed/hard lopen. en zo zijn er nog veel meer dingen, de vrouw is "ontworpen" om niet te gek te doen (zeker niet achter herten aan jagen e.d.) en goed voor haar kroost te zorgen. Als er problemen zijn; koters pakken en wegwezen, zodat de soort voort kan blijven bestaan.

De man is wel gemaakt om gekke dingen te doen, het enige dat hij bij moet dragen aan het voortbestaan van de soort duurt niet zo gek lang  :wink: daarna is hij eigenlijk niet meer zo nodig. Hij mag dus best wat meer risico lopen, en wel gaan jagen, en zijn gezin tot het bittere eind verdedigen als er iets gaande is enz. Daar heeft een man niet alleen het lichaam voor gekregen, maar ook de mentaliteit. het "gek in de kop", het adrenaline-junk gedrag.

en nu, in deze tijd, waarbij het spannendste op een gemiddelde mannen dag het van de werkplek naar de pauzeplek lopen geworden is  :shock:  zoeken we toch iets om ons weer "oerman" te voelen  :arrow:  de motor

waarom er dan ueberhaupt vrouwen motor rijden? beats me... zeker hermafrodieten  :lol:  
geintje wa dames


Jij geeft dus bij uitstek het voorbeeld: Mannen maken het nageslacht, en vrouwen moeten daar dan verder maar voor zorgen :shock:
Met andere woorden, het rollenpatroon heeft jou ook in zijn greep, en waar dat nou ontstaan is, boeit niet, in de oertijd of in de middeleeuwen...
het is eenvoudigweg nooit anders geweest.
Goddank dat er nu ook mannen zijn die daar een beetje anders over denken en hun vrouw wel ondersteunen in de opvoeding van de koters :!:


ff olie op het vuurke... :mrgreen:

er is geen rollenpatroon, en er is dus ook geen rollenpatroon dat " iemand in zijn greep kan hebben"

Het " rollenpatroon" is niets anders dan een overblijfsel vanuit de feministische bewegingen vanuit de jaren 60 toen vrouwen opeens " een mond kregen"  en die durfden open te doen...

ze pikten het niet meer dat gezever in bed , achter het aanrecht, de wasmachine ..

vrouwen wilden gelijke rechten en een duidelijke mening...

gingen (en gaan)  kerels daar niet in mee dan wordt hun verweten dat ze zich nog steeds schikken in dat zogenaamde rollenpatroon en de daarbij horende ouderwetse denkwijzen..

na? toch?

Je vergeet echter dat de suzuki bandit raggende heer whombom wel degelijk een punt heeft in zijn betoog...sterker nog , hij komt met harde onderbouwde fieten op de proppen..

uiteindelijk is de rol van man en vrouw genitisch bepaald..mannen zijn zoals whombom stelt " ontworpen"  om te jagen , de kost bij elkaar te krijgen en zich voort te planten..vrouwen om kinderen te baren en daarvoor te zorgen....

Zijn feiten..da klopt gewoon..

dat daar de laatste pak 'm beet 100 jaar vanaf geweken wordt is het resultaat van niet de evolutie van de mens maar van de evolutie van de maatschappij..

Tegenwoordig is het heel normaal dat een man meedoet in het huishouden of bij de opvoeding van de kids..mooi toch..

maar "normaal"  in de zin van " aloude taken van de man"  is het niet

t' is dat de mamoeten tegenwoordig vrij schaars zijn en er niks meer te jagen valt anders wist hakki het ook wel..

:mrgreen:

maaruh..ik vindt dat je gelijk hebt ...beetje kerel tegenwoordig helpt zijn vrouwke wat met huishoudelijk gezever en zeker met de kids..

maar dat heeft imo niks met " rollenpatroon"  te maken..

:wink:

rsv2002

Donkere rookwolken pakken zich samen boven MFL, van alle olie die op het MFL vuur gegooid wordt....



Ikke pakt ff wat chips en cola.... 8)  :twisted:
 dirty mind is a joy forever!!!

Schmetzke

Citaat van: "rsv2002"Donkere rookwolken pakken zich samen boven MFL, van alle olie die op het MFL vuur gegooid wordt....



Ikke pakt ff wat chips en cola.... 8)  :twisted:

Jep, 1 lid is er al aan verloren gegaan  :?

B-Witch

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "rsv2002"Donkere rookwolken pakken zich samen boven MFL, van alle olie die op het MFL vuur gegooid wordt....



Ikke pakt ff wat chips en cola.... 8)  :twisted:

Jep, 1 lid is er al aan verloren gegaan  :?

Het is gewoon maar een discussie hoor, wisselen van meningen, en geen ruzie maken :wink:

btw, ik vind het geweldig om dit soort dingen ook eens vanuit het perspectief van mannen te horen, en als zich iemand beledigd zou voelen dan moet diegene dat gewoon zeggen, want dat is nooit de bedoeling van een discussie :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Tsja gaan we weer, niks tegenover vrouwen maar Hakki en Whombom hebben gelijk. De rol is genetisch bepaald.

Het bewijs wordt geleverd in oorlogsgebieden waar de beschaving 'even' op de achtergrond geplaatst wordt. Vrouwen en mannen worden dan heel snel in hun genetische rol gedrukt.
Moet je kijken hoe snel het kaartenhuis ,dat vrouwen door eeuwen denken opgebouwd te hebben, instort.

De 'gelijkheid' tussen vrouwen en mannen zoals deze in ons landje van kracht is , is kunstmatig. Zogauw de omgeving verdwijnt waarin dit 'mogelijk' is, verdwijnt de 'gelijkheid' ook.

Zelfde als een Vredesmacht tussen een paar stammen in Afrika zetten. Gaat enigzins, totdat de Vredesmacht zijn biezen pakt.

Ik stoor me niet aan gelijkheid tussen man en vrouw op alle vlakken, alleen aan de illusie dat het daadwerkelijk zo is.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.