Pocket Bike Project van Busaberke

Gestart door Busaberke, 06 december, 2005, 22:55:36

Vorige topic - Volgende topic

Busaberke

Project -II begint ook al op gang te komen.
Ik heb afgelopen weekend een set 6,5 velgen, banden + remmen op de kop getikt.  8)
Terwijl ik het eerste project afwerk ben ik al het e.e.a. aan onderdelen voor de 2e minibike aan het zoeken / maken.

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

afgelopen weekend heb ik een start gemaakt met de montage van de kuip.

Ik heb al behoorlijk de zaag in de nieuwe kuip moeten zetten  :?  , maar het begint al op een heuse pocketbike te lijken!

Op de onderste foto staat een papieren malletje t.b.v. de heelplate, maar die moet nog wat subtieler gevormd worden.

Aangezien ik onlangs bij Hakki een 2e set 6,5 inch velgen gescoord heb, denk ik er over om deze pocketbike ook alvast van grotere wielen te voorzien.  8)

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

QuattroFrits

Citaat van: "Busaberke"

En Junior vindt het zo te zien fantastisch. :P
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Schmetzke

AngelInMe

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Nou, de laatste tijd heb ik heel wat uren aan het monteren van de kuip besteed.
Dat pasmaken van de kuip is nog niet zo gemakkelijk, maar ik ben tevreden met het resultaat.

Ik heb een (demontabele) steun aan het balhoofd gemaakt :

en L+R een steuntje met een draadbus aan het frame gelast:

Zo zit de kuip goed stabiel gemonteerd.

Om het probleem met het breedteverschil aan de onderkuip op te lossen, heb ik een 2mm RVS plaatje zodanig gemodelleerd, dat het de contouren van de kuip volgt, en dat er tussen gebout.

Als het straks meegespoten is, zie je er bijna niks meer van ! (tenminste als je scheel bent en hard voorbij rent!)  :wink:

Deze week komen de nieuwe, lasergesneden heelplates er nog op.
Verder wil ik toch nog de 6,5 inch wielen gaan monteren, een nieuwe voorvork is al in aanmaak!
Dan de handel nog spuiten en dan istie klaar!  :D
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: "Busaberke"Dan de handel nog spuiten en dan istie klaar!  :D

in de kleuren van Cowboy Schwantz toch zeker?? incl nr 34 :worship-cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

De conversie naar 6,5 " wielen is reeds in volle gang.
De nieuwe voorvork met aangepaste geometrie is al bijna gereed.
Ik heb wederom gekozen voor een geveerde voorvork, want dat vind ik gewoon het leukste.
Het grotere wiel met remschijf geeft de pocketbike meteen een volwaardiger aanzien!  8)

De nieuwe heelplates zijn nu ook gemonteerd.
Ik heb ze nu 2mm dikker uitgevoerd, omdat de vorige set van 6mm dik onder invloed van mijn vedergewicht al aan het verbuigen was.  :oops:

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Schmetzke

Echt zó gaaf he  :yes6rs:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

Wanneer gaat ie op de testbank? :mrgreen:

Karin

Helemaal met je eens. Ik vind dit ook echt een supergaaf project. :worship-cool:

WhomBom

img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Busaberke

Momenteel loopt dat ding ca. 40 met de originele Puch setup, dat kan dus nog veeeel harder, maar da's nog geen item.
Voor onze lieftallige Evel Knievel moet 'ie voorlopig nog begrensd blijven.

Ik hoop het hele project voor m'n vakantie (medio juli) af te ronden. (maar ik denk het niet :rofl: )
Binnen die tijd moet er nog heel wat gebeuren:

- voorvork afwerken (steunen voor rem en spatbord maken en monteren)
- complete nieuwe achterbrug ontwerpen en maken t.b.v. het 6,5 inch wiel
- ander spruitstuk maken, zodat de carb naar voren gericht is en ik dan een filter kan monteren
- spuiten
- bestickering ontwerpen en laten maken

Dat wordt nog ff flink doorklussen, maar dan staat er ook een echte  #34 replica.
Ondertussen hoop ik dat die Itakken van :guns: Polini eindelijk eens wakker schrikken uit hun siesta, en mijn 2 maanden geleden bestelde kuipruit en wit spatbord naar Nederland versturen !  :evil:  

(owja ........ en ik moet er ook nog ff een handtekening er op zien te scoren van revin' Kevin!)
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Herr Tod

Mini RGV 250 achterbrug :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:

Busaberke

De 6,5" voorvork is gereed, en de nieuwe 6,5" achterbrug is in aanmaak, maar dat zal nog een week of 2 duren voordat 'ie klaar is.

Omdat Roy jarig was , had ik van Suzuki-Girl een kleine helm gekocht  :worship-cool:  en bij de boerenbond een overall waar S. wat reclame badges op genaaid heeft.
(we moeten wel nog wat aandacht aan het schoeisel geven :mrgreen: )

Momenteel rijdt hij met een incomplete kuip, een 6,5" voorwiel en een 4" achterwiel.
Maar ach, dat zal hem een worst wezen, hij is zo trots als een aap!  :wink:

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009