Pocket Bike Project van Busaberke

Gestart door Busaberke, 06 december, 2005, 22:55:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

HAPPY BIRTHDAY !!!! :lol:

Ziet er echt heel leuk uit zo :wink:
En voor de schoenen zou ik niet te moeilijk doen, de winterschoenen (hoge dan he!!) voldoen meestal goed, zolang ze de enkels maar bedekken.
:wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Motzippaldy

Citaat van: "Busaberke"





:worship-cool:  :worship-cool:

Proficiat met verjaardag van je zon :D
Proud on the South  

Busaberke

Ik heb het pocketbike projectje eindelijk weer eens opgepakt.
Momenteel ben ik hard bezig een nieuwe achterbrug te construeren t.b.v. het 6,5 inch achterwiel.
Het chinese achterwiel is inmiddels een stukje afgedraaid aan de naaf, zodat er een adapter t.b.v. een Tomos tandwiel op past.

Verschil 4" en 6,5" achtebrug + wielen:


Ik kon natuurlijk niet wachtem om de nieuwe achterbrug alvast ff in het frame te monteren, maar het ziet er wel goed uit, dacht ik zo:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Youp

keiruig man!  :worship-cool: , maar je zegt 40km/h met originele puch setup... wat doet die ontzettende expansieuitlaat daar dan? (of moet ik dan het hele topic gaan lezen ipv de laatste 2 pagina's?  :oops:
opeloos benzine verslaafd...

Busaberke

Snelheid is geen item op dit moment.

De kleine man (4 jr.) kan nog niet eens goed het gas doseren.
De setup is zodanig gekozen dat er straks eenvoud een andere cilinder / carburateur en kettingwielen gemonteerd kan worden.
Met de 6,5 inch wielen zal het ding sowieso harder gaan lopen, want het blok heeft trekkracht zat, zelfs met mij als berijder.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Youp

Citaat van: "Busaberke"Snelheid is geen item op dit moment.

De kleine man (4 jr.) kan nog niet eens goed het gas doseren.
De setup is zodanig gekozen dat er straks eenvoud een andere cilinder / carburateur en kettingwielen gemonteerd kan worden.
Met de 6,5 inch wielen zal het ding sowieso harder gaan lopen, want het blok heeft trekkracht zat, zelfs met mij als berijder.

dat van snelheid had ik al gelezen :)

maar je hebt dus die uitlaat er onder gehangen zodat die in ieder geval al pas is in de kuip en het frame en wanneer je dan een andere cilinder er op gaat zetten je niet nog een andere uitlaat pas hoeft te maken? dat begrijp ik hieruit althans :)
opeloos benzine verslaafd...

Busaberke

Citaat van: "Youp"
Citaat van: "Busaberke"Snelheid is geen item op dit moment.

De kleine man (4 jr.) kan nog niet eens goed het gas doseren.
De setup is zodanig gekozen dat er straks eenvoud een andere cilinder / carburateur en kettingwielen gemonteerd kan worden.
Met de 6,5 inch wielen zal het ding sowieso harder gaan lopen, want het blok heeft trekkracht zat, zelfs met mij als berijder.

dat van snelheid had ik al gelezen :)

maar je hebt dus die uitlaat er onder gehangen zodat die in ieder geval al pas is in de kuip en het frame en wanneer je dan een andere cilinder er op gaat zetten je niet nog een andere uitlaat pas hoeft te maken? dat begrijp ik hieruit althans :)

Yep,

met een snelle cilinder / grotere carb / andere tandwielsetting kan het allemaal nog heel veel sneller.  :twisted:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Herr Tod

Dan kom je maar eens langs bij Herr Tod Works :lol: Met alleen een dremel en een elektrode lasapparaat om iets aan te passen liep mn Zündapp een nette 120 :twisted: Een CB 250 heeft het nakijken :rofl:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Youp

ik ben helemaal into vespa tuning geweest  8)

layoutverneukendefoto

daar komt ook veel vijl- en flexwerk bij kijken  8)
opeloos benzine verslaafd...

Busaberke

soow.......
vanavond heb ik weer lekker gesleuteld en een hoofdstuk afgesloten, de nieuwe achterbrug is gereed!  8)

Het achterwiel is inmiddels d.m.v. een adapter voorzien van een Tomos kettingwiel, en de schijfrem is ook gemonteerd.
Het was nog een hoop werk om die KL*T* rem goed gemonteerd te krijgen, want de dubbele brug zat in de weg.  :?





Ik ben benieuwd hoe dat ding nu remt, deze week ga ik z.s.m. een proefritje maken! - op een afgesloten terrein, natuurlijk !  :angel:  

Hopelijk levert HZ snel m'n resterende kuipdelen uit, dan kan ik al eens langzaam aan het ontwerp van het spuitwerk beginnen!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009


Desmo-devil

Hey Busaberke, waar is dat afgesloten terein waar je gaat rijden, ik ben ook op zoek naar een leuke plaats om te rijden , een beetje in de buurt .

crazy j

industrie tereintje pakken mes bij de motershop in margraten mooie plekkjes met bochtjes en achterdoor lang rechtstuk ( komen we ook vaker met brommers) en nog nooit een politie gezien
:P  ma is mes wat ver weg om uit maastricht na margraten te gaan voor met de pocketbike te rijden
living the life the way it comes

WhomBom

daar heeft schmetzke's pocket wel al es de politie van dichtbij gezien  :roll:  niet zo'n goed idee dus
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

crazy j

ok vur in edergeval neet wens se soavends doa bis
mer woar mer ideetje eh
:D
living the life the way it comes