Hoofdmenu

Denktank

Gestart door DeWitte, 07 januari, 2006, 09:59:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

@Nippon




doemijdiemaar  :yes6rs:

DeWitte

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Hakinnen"
Ik denk...alé..je hebt mij meer dan eens horen verkondigen dat ik de 1200GS maar een "lamme eend" vindt t.o.v de 1150GS.
Ik denk dat dat gevoel wat ik over die 1200 had qua motorkarakter best grotendeels veroorzaakt zou kunnen worden door die milieutoestanden?

Ha! Dat weet ik wel zeker!
Die dingen lopen zó arm tegenwoordig he...  :shock:

Gooi daar een fatsoenlijke (open) uitlaat onder, ander motormanagement, en zie daar: 10-20 pk erbovenop. En dan hebben we het nog niet over de gasreactie.

zoals geschreven vandaag op de 94-er 1100 van me zwager gereden; zonder kat en originele uitlaat: off 80 pk en een 5bak. moet zeggen dat deze "ouwe" echt niet veel lammer liep dan me Gsa van 2002 met 85 pk en 6bak, 3wkat en lambdasonde. stuurde net zo strak, alleen aan de remmen en de hakerige 5bak te merken dat ie ietwat gedateerd aanvoelde. Maar nog steeds geen verkeerde brommert :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"het enige "in de tank gooi"spul dat imo een beetje werkt bij een "verstopt" injectiesysteem is van het merk "Forte".

Type is "motopower 1".

ff uit een ander topic gejat :wink: maar waarom werkt dat spul?? en nog beter hoe werkt dat spul?? of kun je net zo goed aceton of diesel nemen???

na?? :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: "Dwars"of kun je net zo goed aceton of diesel nemen???

na?? :wink:


Nou, nou Dwars, gooi jij dan maar aceton of diesel bij jouw benzine. :roll:
Kijken hoe lang jou Beemertje daarop blijft lopen. :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Citaat van: "QuattroFrits"
Citaat van: "Dwars"of kun je net zo goed aceton of diesel nemen???

na?? :wink:


Nou, nou Dwars, gooi jij dan maar aceton of diesel bij jouw benzine. :roll:
Kijken hoe lang jou Beemertje daarop blijft lopen. :twisted:

ut was een vraag Frits geen feit :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Aceton (dan hebben we het over 0.1 ml per liter brandstof) verlaagt de oppervlaktespanning van de vloeistof. Hierdoor verstuift het beter wat dus resulteert in een betere verbranding. Aceton tast rubber en dergelijke aan dus als je het gebruikt zul je sneller de O-ringen van de carburateurs en andere afdichtingen moeten vervangen. Het scheelt wat verbruik, het kost je wat moeite en het kost je meer onderhoud. Geen reden om het te laten maar ook geen reden om het te doen.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Hakinnen"
Ik denk...alé..je hebt mij meer dan eens horen verkondigen dat ik de 1200GS maar een "lamme eend" vindt t.o.v de 1150GS.
Ik denk dat dat gevoel wat ik over die 1200 had qua motorkarakter best grotendeels veroorzaakt zou kunnen worden door die milieutoestanden?

Ha! Dat weet ik wel zeker!
Die dingen lopen zó arm tegenwoordig he...  :shock:

Gooi daar een fatsoenlijke (open) uitlaat onder, ander motormanagement, en zie daar: 10-20 pk erbovenop. En dan hebben we het nog niet over de gasreactie.

Brr, valt idd tegen!



De groene lijn is origineel, en dat is idd gene vette... :?
Met een kat. vervanger en demper is 't toch al een pak beter.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

CiteerEen woordvoerder van BMW heeft aangekondigd dat een 7-serie op waterstof binnen twee jaar aan het publiek wordt voorgesteld. Vorig jaar meldde BMW dat waterstofauto's niet voor 2010 zouden komen.

Na?? een brommert op waterstof is da mogelijk??? :? welke technische beperkingen krijgen we dan?? iemand ideetje :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: "Dwars"
CiteerEen woordvoerder van BMW heeft aangekondigd dat een 7-serie op waterstof binnen twee jaar aan het publiek wordt voorgesteld. Vorig jaar meldde BMW dat waterstofauto's niet voor 2010 zouden komen.

Na?? een brommert op waterstof is da mogelijk??? :? welke technische beperkingen krijgen we dan?? iemand ideetje :wink:


volgens mij heb je een knoepert van 'n tank nodig :shock:

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"
BBrr, valt idd tegen!



De groene lijn is origineel, en dat is idd gene vette... :?
Met een kat. vervanger en demper is 't toch al een pak beter.

Wat een geile koppelkromme hebben die Beemers toch  :cum:

DeWitte

Citaat van: "BoxerQ"
Citaat van: "Dwars"
CiteerEen woordvoerder van BMW heeft aangekondigd dat een 7-serie op waterstof binnen twee jaar aan het publiek wordt voorgesteld. Vorig jaar meldde BMW dat waterstofauto's niet voor 2010 zouden komen.

Na?? een brommert op waterstof is da mogelijk??? :? welke technische beperkingen krijgen we dan?? iemand ideetje :wink:


volgens mij heb je een knoepert van 'n tank nodig :shock:

wrom :? ?? wellicht wel dubbelwandig en versterkt, zal toch ook aan het verbruik liggen :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "BoxerQ"
Citaat van: "Dwars"
CiteerEen woordvoerder van BMW heeft aangekondigd dat een 7-serie op waterstof binnen twee jaar aan het publiek wordt voorgesteld. Vorig jaar meldde BMW dat waterstofauto's niet voor 2010 zouden komen.

Na?? een brommert op waterstof is da mogelijk??? :? welke technische beperkingen krijgen we dan?? iemand ideetje :wink:


volgens mij heb je een knoepert van 'n tank nodig :shock:

wrom :? ?? wellicht wel dubbelwandig en versterkt, zal toch ook aan het verbruik liggen :?

hier 'n link naar waterstof ( moet je voor de gein 's lezen )  :wink:

http://members.home.nl/johnmeilink/artWaterstof.htm

DeWitte

:shock: intressant stukkie, dus waterstof niet echt realistisch als brandstof voor motoren :?


deze dan; las ik net op het vlaams Beemer forum :?

CiteerVreemd dat wij benzine gebruikers meer belasting moeten betalen voor onze brandstof dan de (auto) diesel gebruikers!
In de V.S en U.K is de diesel lichtjes duurder omdat ze in productie meer kost.
En dan zijn de roetdeeltjes afkomstig uit de dieselverbranding nog kankerverwekkend ook!

deze belg heeft een sterk punt imo :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

waarom heb ik altijd het "gevoel" dat ik met een momentsleutel (correct ingesteld) de bouten van bijv. de wielen niet zo stevig vast zet als zonder zo'n klikkerdeklikding dus met gewoon botte boerenkracht.?? :?

nogmaals mijn gevoel zegt dat die strakker aangetrokken kunnen :? ; geen wetenschappelijke onderbouwing mijnerzijds

Na :?:  :?: anyone??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Als je de as te strak aandraait slijten je lagers misschien sneller. Meestal zit je rond het juiste aantrekmoment als je de juiste sleutel gebruikt en de bout hiermee handvast aandraait. Daarom is een 10'er sleutel ook kleiner dan een 17'er sleutel. Ik moet nog eens streepjes op mn ratel zetten zodat ik weet waar ik die het beste vast kan houden als ik een bepaalde bout aandraai.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen: