En dit is mijn andere motor ( met verhaaltje):

Gestart door Neo, 22 januari, 2006, 20:17:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Neo

Hallo ,

Hier mijn KTM  



en deel 1 van het verhaal


, we zijn afgelopen zomer in Marokko geweest ,
De motoren hebben we op de trailer meegenomen naar Algeciras en vanuit die plaats zijn we met de boot Marokko ingevaren.
Timing van seizoen kon iets beter maar we waren in Januari al naar Patagonie geweest zodat we het dit keer niet voor het uitkiezen hadden,

(Deels engels)
Yep het was warm,



Meknes, camping just outside the citywalls . We could walk to the soukhs.



Geen gewonden hier,



Try a Riad !, they offer the best atmosphere



On El Hedim square two Moroccan ladies offered us a piece of fresh baked beigenet; so nice! Here we enjoyed the famous moroccan tea with a view on the beautiful Bab Mansour.



Soukh`s are just great for stroling around,



Fes is famous for its tanneries:






Nougat anyone?



The souq was crowded and messy in a nice sort of way; everywhere men were busy with the delicate work of sewing the beautiful jabalas for women or spinning colorful thread, just next to the camel butcher or the olive shop!



We enjoyed the delicious set dinner in restaurant Dar Jamai, where they even got wine (no beer though)!







The King (Morocco of course),



On our way to Midelt,


At Midelt we took the turn to Auberge Jaffar. After 6 km of gravel road it came in sight: just like a fairytale!



Where tea was ready for us,





Here we rode Cirque du Jaafar. Hardly any signs to lead us, but you meet enough shepherds and running children (wherever do they come from in this middle of nowhere???) to ask directions.










Friendly people,




Next day we drove to Merzougha and stayed in the Ksar Sani a lovely kasbah with even a pool



Lounge,



Interior of the bungalow,






All you need : a pool and a beer




I went out early morning 4 am or after 6 pm , it was too hot during the day ( 50 c )











Wilma hates sand! Its too soft she says :rofl









After 2 days we leave Merzougha again and as we drove on we came along beautiful kasbahs; sometimes deserted ruins.



eniet nooit met mate

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Proud on the South  

Karin


peter


Raaz


Neo

The sheltering sky




Ait Benhaddou





Have a chat with the guys,






We leave the bikes in the village and have a cup of tea after the visit( yes again ,but not boring)






The winding route over the Tizi’n Tichka was nice too. My tyre was getting flat again, so we decided to change it at the top of the pass, were it should be cooler. Just when Ray finished stripping the wheel, it began to pour. Luckily we could shelter in a tiny souvenir shop and change the tyre there.






Marrakech is of course hectic (and hot), I stopped at a bus station and asked a man on a moped if he could show me the way to a Ryad. What followed was some sort of a wild chase between a  KTM / DRZ against a moped. I think its fair to say that we lost and mopeds rule in Marrakesh

We stayed in Ryad El Saqaya, which really had character and atmosphere :



Out on the street it was so hot and within the thick walls of the Ryad
it was so refreshing.















Bikes stored within the walls of the Ryad,






It`s time to explore the streets,


































eniet nooit met mate

QuattroFrits

:thumbsup: Perfecte foto's Neo. :thumbsup:
Ik krijg een vakantie gevoel hierbij.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

karz

Citaat van: "QuattroFrits":thumbsup: Perfecte foto's Neo. :thumbsup:
Ik krijg een vakantie gevoel hierbij.
:stupid:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Neo

Tja het lijkt alweer zo lang geleden , kan ook niet geloven dat het er zo warm was.

Krijg er ook wel weer het vakantiegevoel bij :wink:

De mensen maken het toch altijd weer byzonder. Tis ook gewoon weer een mooi land om te bezoeken. En er is voor iedereen wat wils.
Asfalt ( perfect) en piste ( veel en moeilijk als je het wilt!)
eniet nooit met mate

B-Witch

Ziet er idd heel erg indrukwekkend uit.
Lijkt me echt top om zo'n reis te maken, op de motor een totaal andere wereld te verkennen :thumbsup:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Zwerver

Mooie foto's Ray!

Deze nieuwe KTM, wat is hier aan veranderd/verbeterd tov je vorige?
Je schreef in je andere draadje dat deze betrouwbaarder is; wat was het probleem of d eproblemen bij de vorige?

Vraag dit omdat ik toch af en toe met een schijn oog verlekkerd naar de oranje brigade zit te kijken... en de xtz waarschijnlijk geen eeuwig leven heeft, mocht ie ooit helemaal klaar zijn...
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

Neo

Hi Geert,
de `oude `Katoom is van 1998 . Ik ben niet zo technisch dus ik durf met zo`n `oude `fiets niet naar Mongolië.

De 620 heeft me nog nooit laten staan ( 1 keer wel tank leeg :D  haha)

De nieuwe 640 is gewoon nieuw. Als ik ze zo naast elkaar zet dan is alleen de upsd een verschil.De dubbele schijf is zelfs een nadeel omdat het zwaarder instuurt ( meer gyroscopisch effect)

En de 620 trilt nog meer, gelukkig trilt de 640 ook behoorlijk maar dat hoort bij deze fietsen: karakter. Echt ik zou geen andere motor weten die al deze eigenschappen en goodies( WP, UPSD , imo , 28 ltr tank, Magura stuur)standaard heeft.


Het was ook mijn eerste KTM en ik wilde eigenlijk zien of het merk me beviel,ik heb er inmiddels al heel veel leuke dingen mee gedaan en het zijn heerlijke motoren waar ook nog eens erg veel voor te koop is op Ebay!

Ze hebben aandacht nodig : alles trilt los!! Dus altijd schoonmaken en nakijken wat je verloren bent na iedere rit.

Oud en nieuw:

ps de parelmoerlak is wel erg fout voor een off road maar goed dat is dan ook het enige minpuntje( het moet van dat goedkope door en door gekleurde emmerplastik zijn)

eniet nooit met mate

TTigertje

hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

Zwerver

Ziet er erg goed uit die 640, maar dat vond ik van de 620 ook al...
Lostrillende onderdelen is inderdaad karakter, it's no error, it's a feature,
bij een stampende 1-cylinder.

Hoe rijdt het op langere afstanden kwa zithouding, zadel, pedaalafstand ect?
Wat voor bagageoplossing heb je voor langere vakatietrips? (Alu)Koffers of zijtassen, tanktas? Of gaat de hele boel op Wilma's fiets en rag jij lekker vooruit voor de foto's?  :wink:
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow