Mijn dag kan niet meer stuk.

Gestart door Road Racing Tonnie, 06 februari, 2006, 15:48:08

Vorige topic - Volgende topic

QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Road Racing Tonnie

Wat ik natuurlijk ook heb gevraagd, aan Drikus Veer, hoe oud hij was, toen hij zijn eerste ritje op een motor maakte, en op dat moment, kwam er een brede glimlach op zijn gezicht, en vertelde hij, alsof het gisteren gebeurd was, dat hij 10 jaar was, en nog wel bij zijn Oom, daar die als hobby had, het fokken van renpaarden, en die moesten v/d Oom veel in beweging zijn, en zij hij tegen Drikus, pak mijn motor, en jaag de paarden door de wei heen, zodat ze getraind worden, en zo gezegd zo gedaan, en ging Drikus, met de motor achter de paarden aan, maar gezien het weiland, uit twee etage,s bestand, en het lager gedeelte ruim 1,5 mtr lager lag, wat nogal steil afliep, sprongen de paarden op een gegeven moment, naar het lager gelegen gedeelte, en was het voor Drikus afgelopen, daar hij, in zijn jonge beleving, die sprong niet durfde te maken, maar toen kwam zijn oom naar hem toe, en zei, als je daar niet vanaf durf te springen, dan lever de motor maar weer in, maar dat wilde Drikus helemaal niet, en heeft hij de grote sprong gewaagd, met de ogen dicht, en zijn landing was perfect, en had Drikus geen angst meer, om erop en eraf te gaan, tijdens het opdrijven v/d paarden, en het duurde niet lang, of vele langskomende mensen bleven roerloos staan, om te kijken naar dat jonge knaapje, die met ware doodsverachting, met die motor tekeer ging, en kreeg hij iedere keer een warm applaus.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Busaberke

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Wat ik natuurlijk ook heb gevraagd, aan Drikus Veer, hoe oud hij was, toen hij zijn eerste ritje op een motor maakte, en op dat moment, kwam er een brede glimlach op zijn gezicht, en vertelde hij, alsof het gisteren gebeurd was, dat hij 10 jaar was, en nog wel bij zijn Oom, daar die als hobby had, het fokken van renpaarden, en die moesten v/d Oom veel in beweging zijn, en zij hij tegen Drikus, pak mijn motor, en jaag de paarden door de wei heen, zodat ze getraind worden, en zo gezegd zo gedaan, en ging Drikus, met de motor achter de paarden aan, maar gezien het weiland, uit twee etage,s bestand, en het lager gedeelte ruim 1,5 mtr lager lag, wat nogal steil afliep, sprongen de paarden op een gegeven moment, naar het lager gelegen gedeelte, en was het voor Drikus afgelopen, daar hij, in zijn jonge beleving, die sprong niet durfde te maken, maar toen kwam zijn oom naar hem toe, en zei, als je daar niet vanaf durf te springen, dan lever de motor maar weer in, maar dat wilde Drikus helemaal niet, en heeft hij de grote sprong gewaagd, met de ogen dicht, en zijn landing was perfect, en had Drikus geen angst meer, om erop en eraf te gaan, tijdens het opdrijven v/d paarden, en het duurde niet lang, of vele langskomende mensen bleven roerloos staan, om te kijken naar dat jonge knaapje, die met ware doodsverachting, met die motor tekeer ging, en kreeg hij iedere keer een warm applaus.

:shock:

Sjeezus ......... het zal je oom maar zijn  :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Road Racing Tonnie

Gezien, dat ik bij het vertrek van Drikus Veer en zijn vrouw Marie, een videoband meekreeg, met zeer oude racebeelden 1954-1955, waar de "tijger van Borculo", het gevecht aanging met zijn ter beschikking gestelde 4 cil Gilera, om deze band thuis rustig te bekijken, (heb hem inmiddels al wel 30x gezien) heb ik die band vanmiddag teruggebracht, (eerste wel een copy van laten maken) had voor mw Veer een leuk bloemetje gekocht, en het gesprek was weer Toppie, onder het genot van een kop koffie.
Bij het weggaan, zei Drikus, "Tonnie je weet, dat ik de vele bekers en medailles enz, voor enkele jaren heb ondergebracht, in een privemuseum, in Drente, waar ze niet voor het publiek zichtbaar zijn, maar gezien jou racebezetenheid, heb ik geregeld, dat wij daar volgende week welkom zijn, ga je mee????" Nou, ik ben niet snel om een woord verlegen, maar nu even wel.
concreet, volgende week Dinsdag, gaan wij met ons drieen, naar Schoonoord Drente, om de nog echte zilveren bekers zilveren helmen enz te bekijken, en onderweg een vorkje prikken, toppie toch???
Zal daar div foto,s maken, dus t.z.t zijn die zichtbaar.

Karin

Dat is super Tonnie! Zo zie je maar dat ze de echte "fan's" er wel uithalen  :wink:

B-Witch

is idd heel erg leuk Tonnie, ben benieuwd naar de piccies en je verhaal :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Road Racing Tonnie

Mochten de verhalen over "mijn" Drikus Veer gaan vervelen, dan sorry, maar dit waar gebeurde, wil ik jullie toch niet onthouden.
De Fam Veer had een garage bedrijf, in een grijs verleden, niet ver bij mij uit de buurt (5 km)
En op een goede dag hadden ze een Jawa verkocht aan een plaatsgenoot,
toen die na enkele weken terugkwam, om een service beurt te laten verrichten aan de Jawa, ventileerde de eigenaar aan Drikus, dat zijn broer een zeer ernstig motorongeluk had gehad in Schiedam, en daarbij zijn beide handen had verloren, iets wat op Drikus een diepe indruk maakte, hij heeft dan ook een mooie fruitmand laten maken en bezorgen in Schiedam, toen Drikus enkele jaren later, tijdens een Int wedstrijd, weer als eerste was afgevlagt, kwam er na de huldiging, een man naar hem toe, die hem graag wilde feliciteren, met de overwinning, die Drikus gaarne aannam, maar een handenschudden beiderzijds, was een beetje moeilijk, want het bleek de man de zijn van het motorongeluk, maar daarom, niet minder gemeend, iets wat op hem toen en nu nog steeds een diepe indruk op Drikus heeft achtergelaten.
Drikus Veer, een terrier op de renpistes, een karaktercoureur, waar ik altijd van gecharmeerd ben, maar na het afzetten v/d helm, een heel normaal en integer iemand, zoals U en ik.

B-Witch

Je verhalen vervelen niet, integendeel, ik lees ze graag. :thumbsup:
Dus kom maar op!!!
You may own the bike, but the bike possesses you.

Road Racing Tonnie

Vanmorgen ben ik met Drikus Veer en zijn vrouw Marie, naar het prive museuem gegaan waar zijn vele bekers enz zijn ondergebracht, en na een zeer gezellige rit van 2 uur, werden we allerhartelijkst ontvangen door de Fam L.......  W....... (om privacy redenen) en werden we verrast met heerlijke Drentse koffie, na heel gezellig eerst met elkander gekeuveld te hebben, werd ik uitgenodigd, om het motor walhalla te betreden, waar Drikus zijn vele vele bekers enz stonden, wat zeer indrukwekkend was, wat bij mij zeer veel emotie los maakte, heb daar div foto,s van gemaakt, maar dit was nog maar het begin, want de rondleiding begon toen pas, en mij is het als een v/d weinigen gegund, mede op voorspraak van Drikus, om zijn gehele verzameling motoren en bromfietsen te aanschouwen, en lees en huiver, het zijn er ruim 350 (driehonderdenvijftig) de mooiste excoten, racers crossers vele Engselse fietsen, maar evengoed div Duitse (BMW) Italiaanse enz enz enz enz enz, echt uniek, op 1 verdieping staan zo maar hagelnieuwe v.Veen-Gebben-AGS crossers, of van ieder bouwjaar div Kreidlers-Zundapp enz enz
Op de kreidler afdeling staat b.v. de laatste geproduceerde Kreidler, die is opgebouwd uit div verschillend Kreidlertypes, en bij het betreden viel mijn oog direct op een Kreidler 50 cc racer, die ooit is bereden door de Duitser Kunz, de eigenaar vroeg aan mij, of ik de story weet van die driver, en "toevallig" weet ik dat, en vroeg hij aan mij, om mijn verhaal naar hem te mailen, nou dat is geen probleem, en hij vondt dat zichtbaar heel erg fijn, ook was er een Jamathi bromfiets, jullie weten wel, van de Jamathi raceboys.
Na een rondleiding van een 2,5 uur hebben we onder het genot van nog meer koffie, nog heel gezellig gepraat, en ventileerde de eigenaar, "Tonnie, gezien jou racegekte, en het eren van oude racehelden, ben jij hier altijd welkom, eventueel, met een paar hele goede motorvrienden, bedenk wel, dit zijn er maar weinigen gegeven.
SUPER TOCH.
Kan er nog veel meer over vertellen, maar laten de foto,s maar spreken, die ik via de goedwillende Dwars (Hub) op de site wil laten zetten.
Hub, toppie

Bij deze wil ik  de Fam Veer heel erg hartelijk bedanken, die ik nu een maand ken, en wat direct, een zeer warm gevoel gaf wederzijds, dat ze mij hebben voorgedragen, om al dat moois te kunnen zien.
Drikus en Marie, ik hoop jullie nog vaak te ontmoeten, en Drikus zijn onuitputtelijke raceverhalen te aanhoren, waar ik NOOIT genoeg van krijg, dankjewel.

Uiteraard ook de fam L..........W........., voor het vertouwen dat jullie mij geschonken hebben, wat ik nooit zal beschamen, dankjewel.

De beide families hebben mij geen groter plezier kunnen doen, door mijn bijna absurde racegekte.

Groeten
Tonnie  (Road Racing Hayabusa)

Joepie1958

Het is je gegund Tonnie :wink:
En Dwars:  KOM OP MET DIE FOTO'S :D
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Road Racing Tonnie

Na afloop van de zeer gezellige dag, hebben we nog heel gezellig nagepraat bij ons thuis, en kreeg ik de ingeving, om Drikus, op mijn Hayabusa te laten plaatsnemen, en dat vond hij heel erg leuk, heb daar natuurlijk ook foto,s van gemaakt, misschien is hij wel de oudste man, die ooit op een Hayabusa heeft gezeten, en dan vooral op MIJN  Busa, echt super toch??

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Citaat van: "Dwars"

:worship-cool:  :worship-cool:   8)  racer
Proud on the South  

Herr Tod

Stuk voor stuk kunstwerken :thumbsup: Super zoiets!
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "Dwars"

:worship-cool:  :worship-cool:   8)  racer

Bij deze wil ik Dwars hartelijk dank zeggen voor het plaatsen van mijn foto,s, toppie.

gezien dat de eigenaar niets wist van deze racer, heb ik hem het volgende over deze motor kunnen mededelen.

Motor  Kreidler 50cc
frame Nico bakker
klasseren Assen 7e plaats 1983 (was teven het laatste 50cc jaar)
eindstand WK 8e plaats
Driver Reiner Kunz (Duitsland)