Hoofdmenu

WhomBom

Gestart door WhomBom, 12 september, 2005, 15:04:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Motzippaldy

Citaat van: "WhomBom"

en ik ga avantis niet tegen het verkeer in rijden  :roll:



Waroom niet ?Dat doe ik ook   8)

Proud on the South  

Motzippaldy

Citaat van: "WhomBom"Zo, ik heb in de tussentijd natuurlijk weer wat gehobby'ed (geen idee hoe je dat spelt?)

ik miste altijd al een temperatuurmeeter op de GS, niet zo zeer omdat ik bang ben dat ie te heet wordt, hoewel dat mooi meegenomen is, maar omdat ik nu weet wanneer ik langzaam wat gas kan geven. (met dit weer pas na een km of 7  :shock: ) Komt nog bij dat ik n metertjes-freak ben....dus dan zit er maar een ding op  :twisted:

Na wat gehannes op de draaibank, overgedraaide oliefilter draadeindjes  :oops:  en een met elastiekjes vastgezette meter "om te teste" is ie klaar...




Ik heb deze temperatuurmeter gekocht  :?

Proud on the South  

WhomBom

Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "WhomBom"

en ik ga avantis niet tegen het verkeer in rijden  :roll:



Waroom niet ?Dat doe ik ook   8)


wat?!? echt waar? of heb je gewoon een foto gespiegeld?  :shock:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Motzippaldy

Citaat van: "WhomBom"

wat?!? echt waar? of heb je gewoon een foto gespiegeld?  :shock:



:shutup:  



:oops:
Proud on the South  

Mounty

gespeigeld...kijk maar naar de bomen, die groeien nu op de kop  :shock:  :lol:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

WhomBom

vandaag dit mooie RGV250 onderdeeltje naar mijn GS verhuisd  8)


en het rijdt als een tiet, niet meer normaal. Deze schokbreker is  ongeveer 1 cm langer dan de originele waardoor de achterkant een beetje omhoog komt, waar ik me eerst nog zorgen over maakte. geheel onterecht blijkt, want het rijdt 3 keer beter dan eerst. Eerst werd hij boven de 120 zoiets echt loom, "effe sturen" was er echt niet meer bij, terwijl dat nu wel gaat  :D  
Wat ook opvalt is dat je eindelijk een beetje een "helder" gevoel onder de vot hebt, in plaats van het spozige, wazige gedoe van eerst. ik had de raad van hakki opgevolgd en alles in het midden gezet, rondje gereden, es wat meer ingaande demping, snel weer terug gezet (wat maken 2 van de 20 klikjes veel uit  :shock: ) en ik denk dat ie eigenlijk wel redelijk goed staat zo  :)

enige nadelige wat me is opgevallen;als je terugschakeld onder het remmen blokkeert het achterwiel een stuk sneller dan normaal, ligt dit aan de demper??? of aan het feit dat ie nu iets meer op het voorwiel leunt? (omdat ie achter wat opgehoogd is)

anyway, zal morgen wat kodakskes make  :wink:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Hakinnen

Citaat van: "WhomBom"vandaag dit mooie RGV250 onderdeeltje naar mijn GS verhuisd  8)


en het rijdt als een tiet, niet meer normaal. Deze schokbreker is  ongeveer 1 cm langer dan de originele waardoor de achterkant een beetje omhoog komt, waar ik me eerst nog zorgen over maakte. geheel onterecht blijkt, want het rijdt 3 keer beter dan eerst. Eerst werd hij boven de 120 zoiets echt loom, "effe sturen" was er echt niet meer bij, terwijl dat nu wel gaat  :D  
Wat ook opvalt is dat je eindelijk een beetje een "helder" gevoel onder de vot hebt, in plaats van het spozige, wazige gedoe van eerst. ik had de raad van hakki opgevolgd en alles in het midden gezet, rondje gereden, es wat meer ingaande demping, snel weer terug gezet (wat maken 2 van de 20 klikjes veel uit  :shock: ) en ik denk dat ie eigenlijk wel redelijk goed staat zo  :)

enige nadelige wat me is opgevallen;als je terugschakeld onder het remmen blokkeert het achterwiel een stuk sneller dan normaal, ligt dit aan de demper??? of aan het feit dat ie nu iets meer op het voorwiel leunt? (omdat ie achter wat opgehoogd is)

anyway, zal morgen wat kodakskes make  :wink:

, ja...

meer massa en gewicht op het voorwiel..logisch

check je negatieve veerweg ff achter..mocht het wat weinig zin,...maak je er wat meer  van..geeft de kont van de fiets wat "meer ruimte" bij het aanremmen..
mocht er "rebound" op da schockske zitten geef je die ook es eens wat minder demping.

zou zo maar een beetje kunnen helpen maar is niet zaligmakend.

en anders gewoon ne sissyclutch monteren maar..  :mrgreen:

WhomBom

vandaag ALWEER remblokken vervangen, en toen zag ik toch een paar dingen waar ik niet zo heel vrolijk van werd.  :?

Ik wist dat mijn rem (te) heet werd, maar dat het zo erg was  :shock:

De plastic doppen die in de remcups zitten zijn door de hitte half aan het vergaan geslagen  :shock:



hier beter te zien (normaal zit er een kruis in, ik schat toch een mm of 2 diep, die is nu nog maar heeel vaag te zien)  :?



en zelfs de remblokken krijgen ze met slechts een 310 mm schijf veel te hard langs de luis  :cry:  (lijkt me iig niet normaal dat de stukken eruit breken?)



wat ie ook doet, is als ie warm is wel in orde remmen, maar als ie dan goed warm is, en je laat hem even afkoelen (peuken-pauze bijvoorbeeld) krijgt ie daarna pas heel laat druk  :x  wat toch wel es voor momentjes kan zorgen


conclusie; een originele gs 500 rem is bagger  :yes6rs:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Herr Tod

Je moet het maar kunnen he :lol: :shock:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Schmetzke

Citaat van: "WhomBom"
conclusie; een originele gs 500 rem is bagger  :yes6rs:

Fout.

Conclusie: Whombom hoort thuis op een MotoGP fiets met carbon remschijven en high-tech blokken :yes6rs:

Die remmen van de GS zijn goed, maar niet met jou rijstijl  :lol:  :wink:  :wink:

DeWitte

welke stijl?? :?

:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

May Day

carbon ceramic blokjes? Die vallen altijd uit elkaar als ze versleten zijn, echt goed opletten. En die druk die er niet is ken ik ook, wat iets helpt:  als je stopt voor een pauze, de laatste meters niet met de voorrem remmen. Daardoor komen de blokjes iets van je schijf af en wordt de hitte niet zo doorgegeven aan de cupjes en dus de vloeistof. Je kan natuurlijk ook een vloeistof nemen met een hoger kookpunt: ferodo formula of zo.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Hakinnen

Citaat van: "May Day"carbon ceramic blokjes? Die vallen altijd uit elkaar als ze versleten zijn, echt goed opletten. En die druk die er niet is ken ik ook, wat iets helpt:  als je stopt voor een pauze, de laatste meters niet met de voorrem remmen. Daardoor komen de blokjes iets van je schijf af en wordt de hitte niet zo doorgegeven aan de cupjes en dus de vloeistof. Je kan natuurlijk ook een vloeistof nemen met een hoger kookpunt: ferodo formula of zo.
:stupid:

is bij de meeste echte "raceblokken" zo...als ze bijna weg zijn breken er stukkend compound uit..niet zo'n probleem omdat raceblokken tijdig gewisseld moeten worden,,


je mag overigens die remtangekes wel es deftig opkuisen ..

DeWitte

en je handjes ook :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

een km of 3000 geleden heb ik een ander tangetje helemaal schoongemaakt, en die erop gezet, hopende dat mn rem op die manier wat beter zou worden....not  :evil:

dus was ik op zoek gegaan naar een andere, 4 zuiger ofzo, remklauw en een andere rempomp, en toen kwam ik dit tegen



inclusief wiel, en waarschijnlijk (weet het nog niet 100%zeker) ook remmen, stuur enz. als ik geluk heb zelfs de cockpit. Voor een, zelfs voor ebay, absolute spotprijs (normaal kun je blij zijn als je voor dat geld alleen de velg hebt ) :shock:   Dat kon ik dus niet laten liggen  :twisted:

deze rem hoeft het dus nog maar uit te houden tot ik de nieuwe vork erin gefriemeld heb... helaas heb ik voorlopig verrekte weinig tijd  :evil:

dan heb ik alleen nog een nieuwe stalen remleiding voor de gs over  :roll:  die had ik al gekocht.... :roll:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."