Hoofdmenu

Ducati 1200

Gestart door Busaberke, 13 april, 2006, 07:45:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Busaberke

Zal Ducati de cilinderinhoud van hun L-twins moeten optrekken tot 1200 cc om aan de top te kunnen blijven?

Ze zijn alvast bezig met het testen van dergelijke blokken op de gesloten omloop. Eind vorig jaar zou één van de fabrieksondersteunde WSBK teams reeds het gloednieuwe 1200 cc blok getest hebben vermomd als een onschuldig ogende 999. De vier Japanse merken spelen allemaal mee aan de top met hun viercilinder hypersports die beschikken over massa's pk's. De bal ligt in het kamp van Ducati en het is dus dringend om actie te ondernemen. Er wordt verwacht, of liever gehoopt dat de 1200 cc twin (of 1199 cc) evenveel paarden in huis zal hebben als de Japanse viercilinderconcurrenten. Hoogstwaarschijnlijk zal het blok er komen in drie gebruikelijke uitvoeringen, namelijk de standaard, de S- en de R-versie. Eenmaal de nieuwe krachtbron er is zal het dan ook niet lang duren vooraleer we het kunnen terugvinden in andere modellen zoals de Multistrada en Monster.

bron: motorwereld.be
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009